Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Xyris schreef:Dank je wel Sandra! Wat een positief bericht zeg, fijn om te horen! Helpt de flexineb ook goed? Of ben je nog aan het testen?
sunny43 schreef:Twee kennisen van mij hebben het gedaan, eentje zeer recent (ging naar locatie) en eentje vorig jaar (heeft het thuis gedaan, zelf stal afgedicht en vernevelaar gehuurd), beiden zonder resultaat
Sandra_H schreef:sunny43 schreef:Twee kennisen van mij hebben het gedaan, eentje zeer recent (ging naar locatie) en eentje vorig jaar (heeft het thuis gedaan, zelf stal afgedicht en vernevelaar gehuurd), beiden zonder resultaat
Kan natuurlijk, het zal echt niet altijd DE oplossing zijn, maar vergeet niet: het slagen van zo'n therapie staat of valt ook met de aanpassingen die je daarna thuis wel of niet doet. Het is nog altijd geen tovermiddel. Als je niets of niet genoeg doet aan de omgeving, voer en management is alles weggegooid geld en moeite.
DoubleVv schreef:Hi.
Ik ben ook in aanraking gekomen met zouttherapie. En doe dit ook op locatie met de trailer en binnenkort hebben we een zoutstal aan huis.. Ik ben van België en merkte dat ze er hier nog niet echt bekent mee zijn dan NL en D.
Het verschil zit hem ik het droge medicinaal zout of het vernevelen van zout zoals in een aerosol.
Droog zout reikt veel dieper ik de longen dan vernevelen blijkt uit studies.
Evelienepien schreef:Salineras . Nl uit Eersel komt ook met de trailer.
Mijn paard heeft aantal mnden terug een 3 daagse kuur gehad. Dit omdat ik erachter kwam dat hij voor het 3e jr op een rij in voorjaar hoestte. Da, medicijnen, vlas, nat hooi etc dus al eerder gehad. Paard is nooit ziek ziek geweest en nu viel dit jr kwartje:
Dus vermoedelijk allergie ...
Ik ben iig blij met het resultaat.. hij heeft in de weken daarna nog wel af en toe gehoest maar ja, het slijm moet er ook uit!
anjali schreef:Een oud boertje gaf mij ooit de raad voor mijn hoestende pony een zoutliksteen op te hangen.Dit hielp,maar ik had tevens ook Ventipulmin van de DA. Hij heeft verder nooit meer gehoest,wel altijd zoutlikstenen...Dus zou mede kunnen helpen.
Christina schreef:Interessant die Flexineb. Mijn Quarter ruin heeft een paar jaar geleden ook een 10 daagse kuur gehad, maar helaas zonder resultaat. Mijn ruin had al wel jaren last van hoesten. Tijdens de zomer als ze op gras staan is het erger en proest hij ook heel veel. Ik denk dus dat het bij hem een combinatie is van last van luchtwegen en allergie. Ik heb veel geprobeerd van prednison tot Chinese kruiden, maar niks werkt blijvend. De zouttherapie klonk heel hoopgevend.
Bij mij kwam iedere dag iemand met een trailer. Aangezien ik zelf ook al 3 jaar een kriebelhoest heb, ben ik in de trailer gebleven tijdens de behandelingen. Ik hoopte dat het mij ook zou helpen. Maar helaas.
Xyris schreef:Ik heb een klein updateje, paard is terug van Equisana, hele fijne mensen, heel goed geholpen, duidelijke uitleg en inderdaad microscopisch vermalen droog zout. Je kan de 1e keer mee met het paard de stal in. Je merkt zelf eigenlijk weinig, je hoort af en toe dat het zout de stal in wordt gespoten en het paard ging na een kwartiertje ongeveer enorm lopen gapen en gekke bekken trekken, dat schijnt standaard te zijn.
Ze heeft er 10 dagen gestaan, er is wat slijm uit gekomen maar niet naar verwachting, ze boden daarom ook aan om evt op eigen kosten de kuur te herhalen mocht het na een paar weken toch geen effect blijken te hebben.
Ze pompt nog wel iets, maar ze loopt er over het algemeen een stuk alerter bij. Onder het zadel heeft ze een bok gegeven, iets wat ze nog niet eerder had gedaan, en ze heeft me ook laten zien wat er gebeurd als ze ergens van schrikt, iets wat ze ook nooit deed. Dus al met al kan ik zeker zeggen verschil te zien ondanks het feit dat er weinig snot uit kwam en de kuur nog even zijn werk zal moeten blijven doen. Dus al met al positief!