Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Goudhaan1 schreef:Ik zit ook aan een schijndracht te denken. Heeft ze ooit een veulen gehad?
Bij schijndracht is het wel beter om niet aan de uier te komen, werd mij op de opleiding verteld, omdat er dan meer melk geproduceerd zou worden. Alleen opletten dat de uier niet gaat ontsteken.
BETUWE schreef:Is ze toevallig nu hengstig?
Ik heb een merrie gehad waar elke zoveel tijd de melk uit haar uiers spoot, heel haar achterbenen zaten dan helemaal onder.
Nooit drachtig geweest en niemand wist wat het was.
Mijn dierenarts zei wat je ook doet niet melken, want dan breng je de productie alleen maar op gang.
Dus mijn tip is gewoon lekker negeren!
corientjuhh schreef:Goudhaan1 schreef:Ik zit ook aan een schijndracht te denken. Heeft ze ooit een veulen gehad?
Bij schijndracht is het wel beter om niet aan de uier te komen, werd mij op de opleiding verteld, omdat er dan meer melk geproduceerd zou worden. Alleen opletten dat de uier niet gaat ontsteken.
Ja staat in de laatste zin![]()
3 jaar geleden (is net 3 geworden t veulentje)
Ik zei dat idd ook al, maar hij zei dan heb je kans omdat t 'stil staat' dat t dan juist kan gaan ontsteken
Jazzie03 schreef:Die van mij heeft dit afgelopen zomer gehad, ik had ze op dat moment nog geen jaar. DA gebeld op op te komen voelen en hij dacht ook even dat ze drachtig was door haar ronde buik en uiers. Ik was al heel emotioneel omdat ik een veulentje wou![]()
Eenmaal opgevoeld bleek ze leeg. volgens de DA kwam het door het gras dat ze aten en dat de eiwitten voor melkproductie gezorgd hebben.
Sta je daar mooi emotioneel te wezen voor een grasbuik
corientjuhh schreef:Jazzie03 schreef:Die van mij heeft dit afgelopen zomer gehad, ik had ze op dat moment nog geen jaar. DA gebeld op op te komen voelen en hij dacht ook even dat ze drachtig was door haar ronde buik en uiers. Ik was al heel emotioneel omdat ik een veulentje wou![]()
Eenmaal opgevoeld bleek ze leeg. volgens de DA kwam het door het gras dat ze aten en dat de eiwitten voor melkproductie gezorgd hebben.
Sta je daar mooi emotioneel te wezen voor een grasbuik
Ze is idd ook dik dus stiekem hoopte ik t ook. Maar ik weet gewoon dat t niet kan.. en bevestigde hij ook dat t allemaal vetjes waren
Momenteel krijgt ze alleen hooi dus geen gras momenteel
nuscaniels schreef:Mijn nu 17 jarige merrie geeft al sinds haar derde jaar melk. Soms druppelt het er gewoon uit. Nooit een veulen gehad. Beide tepels zijn ook groter dan normaal waarvan een zelfs extreem groot. Een is 5 cm lang en de ander bijna 10.
Of ik wel of niet melk heeft er geen invloed op.
Geen da die me ooit heeft kunnen vertellen wat het is en waardoor het komt. Ook geen last van extreme hengstigheid.
Ooit hoop ik nog de reden te vinden.