Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
fransje23 schreef:[BEH] Mijn ervaring: RevitaVet bij behandeling peesblessure!
Dat was ons verhaal![]()
Paard is inmiddels overleden maar daar had de peesblessure niets mee te maken.
Twiggy2008 schreef:Mijn ruin, 16 jaar, heeft een zware peesblessure sinds vorig jaar maart. Lasertherapie en paddockrust. Mocht vanaf oktober weer wat stappen. Inmiddels loopt hij al 4 maanden goed, maar moet even wachten tot ik weer naar de kliniek mag voor een echo.... Heb bewust niets anders gedaan, na overleg met de orthopeed. Een peesblessure kost tijd en geduld. Laseren heeft wel snel voor verbetering gezorgd.
Sneeuwvlok23 schreef:Hier ook een paard met een knieblessure. Wij doen nu 1x per maandlasertherapie en nu al 2x gedaan. De eerste twee weken in zijn gewricht echt dunner, maar daarna zwelt het helaas wel weer op en merk je dat hij er last van heeft... Dus wie weet dat we het gewoon vaker moeten doen zodat het beter effect heeft. Hoe vaak hebben jullie lasertherapie gedaan?
Dizzy schreef:Hij heeft de PRP/ACP behandeling gehad en gebruiken nu een brace zodat hij toch 3 keer per dag 15 minuten mag stappen. Dat doet hem geestelijk heel goed.
Volgende week begint de lasertherapie.
Hij krijgt MSM, tendon comp en Ice vibe.
Nu hopen dat hij zo goed mogelijk opknapt.
De da wil over 6 weken nieuwe echo. Hoe vaak hebben jullie dat laten doen?
stitchlover schreef:Dizzy schreef:Hij heeft de PRP/ACP behandeling gehad en gebruiken nu een brace zodat hij toch 3 keer per dag 15 minuten mag stappen. Dat doet hem geestelijk heel goed.
Volgende week begint de lasertherapie.
Hij krijgt MSM, tendon comp en Ice vibe.
Nu hopen dat hij zo goed mogelijk opknapt.
De da wil over 6 weken nieuwe echo. Hoe vaak hebben jullie dat laten doen?
Tijdens de PRP steeds om de twee weken (met name voor de PRP) daarna een tussenpoos van 5 weken, daarna 10 weken en daarna een half jaar.
Het is sterk afhankelijk van de progressie die je paard laat zien. Mijn DA zei dat ik iedere twee weken wel had mogen komen, maar als het paard klinisch gewoon goed op de behandeling en opbouw reageert het alleen maar veel geld kost en ervoor zorgt dat het lijkt dat je minder snel progressie maakt.
stitchlover schreef:PRP is bloedplaatjes toch? Dat is hier 3x toegepast. De DA verwachtte dat 5x nodig zou zijn, maar 3x was genoeg.
Popstra schreef:Je schrijft dat je er niet meer mee gaat rijden. Kun je hem dan niet op de laser behandelingen na op de natuurlijke manier laten genezen? Stukje wei afzetten en dit steeds groter maken. Boxrust is erg achterhaald. En heel eerlijk, als je er dus toch niks meer mee wil doen dan wandelen aan de hand dan zou ik persoonlijk het op de wei laten genezen.
Twiggy2008 schreef:Popstra schreef:Je schrijft dat je er niet meer mee gaat rijden. Kun je hem dan niet op de laser behandelingen na op de natuurlijke manier laten genezen? Stukje wei afzetten en dit steeds groter maken. Boxrust is erg achterhaald. En heel eerlijk, als je er dus toch niks meer mee wil doen dan wandelen aan de hand dan zou ik persoonlijk het op de wei laten genezen.
Precies dit. Mijn ruin was blij met de laserbehandelingen. Daarna in alle rust genezen op de paddock (hij heeft IR, dus op gras is nooit een optie). Nu, ruim een jaar later, loopt hij weer goed vanaf eind januari. Ik heb alle tijd genomen en hoop eerdaags naar de kliniek te kunnen voor een echografie. Duimen op een genezen pees, aangezien hij al maanden goed loopt (door Corona is het kliniekbezoek dus veel later). Haast is de grootste boosdoener bij genezing. De orthopeed vroeg vorig jaar of we haast hadden. Nee dus, hoe vervelend ook. Zat net middenin een training, had net een opleiding met mijn paard afgerond en wilde graag verder. Tja... zijn gezondheid gaat voor. Fysiek én mentaal. Dan maar wat later weer verder met trainingen.
Popstra schreef:Je schrijft dat je er niet meer mee gaat rijden. Kun je hem dan niet op de laser behandelingen na op de natuurlijke manier laten genezen? Stukje wei afzetten en dit steeds groter maken. Boxrust is erg achterhaald. En heel eerlijk, als je er dus toch niks meer mee wil doen dan wandelen aan de hand dan zou ik persoonlijk het op de wei laten genezen.