Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ElCamino schreef:Als begrijp ook niet hoe er nu gereden wordt terwijl het dier nog niet rad is ?
Zonnetje81 schreef:Een familielid heeft mij NAF Devil's Relief aanbevolen. Ik heb een 18 jarige met een blessure aan het ophangbandje van de pezen. We zijn weer rustig aan het rijden op advies van de dierenarts. Hij is niet meer stok kreupel maar ook niet helemaal rad. Ze gaf ook het idee van shocktherapie.
Wie heeft er ervaring met Devil's Relief? Positief/negatief?
Wie heeft er ervaring met shocktherapie bij SMDC?
lique68 schreef:ik kreeg bij de band blessure van mijn paard ook het advies stappen ohz met stukjes draf, idee erachter vd DA was dat het bandje wordt gestimuleerd/ geactiveerd om te herstellen. Ik moest bij mindere dagen een pijnstiller geven, Buut. mijn DA raadt shockwave af zal ook aan de plaats/plek vh bandje liggen neem ik aan. de dure therapieen heb ik ook naar gevraagd, ze weten nog zo weinig van de mogelijkheden/werkzaamheid ervan bij bandblessures dat ze het bij mijn paard ook afraden. Wat is erbij die van jou ingespoten, gewrichtsinjectie van het gewricht bij het bandje of anders? en hoe vaak?
sterkte met je paard!
Earth schreef:Ik zou er niet meer mee verder rijden, kreupel = pijn, daarmee wil je niet revalideren. Soms moet je je afvragen hoe ver je nog wil gaan met zo'n paard...
MyWishMax schreef:Als je naar het smdc gaat zullen zij eerlijk aangeven of het nut heeft om shockwave te doen of misschien een andere therapie. Je kan altijd even bellen of je eventueel kan overleggen, maar ik weet niet of ze iets kunnen zeggen zonder eigen onderzoek.
Ze raden je geen behandelingen die niet nodig zijn is mijn ervaring. Mijn paard moet herstellen met alleen rust, die herstelt van zichzelf goed genoeg en de DA vindt het dus onzin om alsnog te behandelen door middel van een therapie. ( wij gaan altijd naar smdc)
Gini schreef:Persoonlijk zou ik voor nu eenvoudig het advies van je dierenarts volgen. Ik snap dat velen je willen helpen met goedbedoeld advies, maar ik denk dat het je alleen maar verwart nu. Eventueel kan je dit overleggen met je dierenarts, maar als er echt iets was waar jouw paard heel erg bij gebaat zou zijn, zou je dierenarts dit dan niet al zelf voorgesteld hebben?
Niet dat ik je wil ontmoedigen om tips te vragen hoor. Juist goed dat je meer ervaringen vraagt en niet afgaat op het advies van 1 persoon.
MyWishMax schreef:Smdc is dan wel een hele fijne optie. Heel eerlijk en kundig. Op dit moment heb je niet echt iets te verliezen met een 2nd opinion, lijkt me...
Ik ga zelf naar geen andere kliniek meer, ook al moeten we bijna anderhalf uur rijden.
MyWishMax schreef:Hoe lang speelt het al? Wanneer is het ontdekt?
turtlelito schreef:Ik zou ook zeker voor een second opinion bij het SMDC gaan. Kost wat, maar ze zijn eerlijk en hebben alle mogelijke behandelingen 'voorradig'. Laat je niet misleiding door het 'sporthorse' in de naam, mijn 'hobbelpaard' (pony eigenlijk) is ook met het grootste respect en eerlijkheid gezien en behandeld (en gered).