Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Earth schreef:Dieren zijn niet te vergelijken met de mens, die blijven totdat ze dood gaan dierengedrag zien. Dus die gekke 5 minuten die blijft ze houden, ook al ze nog op 3 benen lopen zullen ze dat doen bij wijze van spreke.
Ik zou haar ook op pijnstillers zetten, al is het maar voor je eigen gemoedsrust. Ik snap dat het moeilijk is, maar ze heeft pijn. Soms moet je een dier voor zichzelf beschermen.
Martje80 schreef:Maar ook dan, waar ligt die grens. Hoe ver ga je.
Want ja wij hebben ook wel eens pijntjes of chronisch ergens last van. Moeilijk zeg..
Earth schreef:Een vrolijk ogend paard is imo echt geen garantie dat een paard zich ook fijn voelt.
En nee, ik denk niet dat iedereen dat aanvoelt Calipsolover, ik heb te vaak gezien dat mensen hun paarden met heel veel pijn(op 3 benen de stal uit komen op bute, bijna niet op kunnen staan na liggen, niet weg kunnen komen als ze worden aangevallen in de weide) gewoon door laten lopen, omdat ze er zelf nog geen afscheid van kunnen nemen.