Tweejarige kreupel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lenka14

Tweejarige kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-20 09:19

Hallo,

Ik maak mij een beetje zorgen over mijn 2 jarige, naar mijn mening loopt hij soms wat kreupel..? :(

Er is ook niets te zien aan zijn been..

Hij heeft ook zo een bolletje op zijn achterbeen. Ik weet niet wat dit is? Of dit er iets mee te maken zou kunnen hebben? Of hij dit al had..

https://www.mupload.nl/img/ajwk8b8o2bt.jpeg
Laatst bijgewerkt door lenka14 op 25-04-20 09:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Tweejarige kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 09:23

Hoe hard is de grond? En hoe zijn de hoeven. Ik merk dat bij ons de grond zo hard is dat er soms gevoeligheid in de bochten zichtbaar is, maar op zachte grond weer niet. Dit betreft ook eentje die nog geen drie is..
Ik behandel nu de hoeven en de grond..verder geen belasting..

lenka14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-20 09:29

hayka schreef:
Hoe hard is de grond? En hoe zijn de hoeven. Ik merk dat bij ons de grond zo hard is dat er soms gevoeligheid in de bochten zichtbaar is, maar op zachte grond weer niet. Dit betreft ook eentje die nog geen drie is..
Ik behandel nu de hoeven en de grond..verder geen belasting..

Oke! En denk je dat dat bolletje op zijn achterbeen, er iets mee te maken zou kunnen hebben? Of wat dat zou kunnen zijn?
https://www.mupload.nl/img/ajwk8b8o2bt.jpeg

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 09:31

Heeft hij misschien een keertje vast gelegen? Hij lijkt door het hele lijf wel wat ongemakkelijk te lopen. Ik denk dat een bezoekje van de VA het beste kan vertellen hoe en wat, omdat het natuurlijk alleen maar een klein stukje film is op een vrij klein oppervlak. Een VA voert bepaalde handelingen uit, waaruit veel beter te zeggen is hoe of wat. Zo kun jij op een langer stuk ernaast lopen of rennen, zodat een VA veel beter kan zien hoe het dier beweegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 09:32

Het lijkt niet echt kreupel? Eerder stijf.

Maar als je het niet vertrouwd kun je natuurlijk altijd een DA laten kijken, die weet het vast beter als ons bokkers :)

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 15:28

Ik vind hem ook heel stijf ogen. Ik zou hier wel even mee naar de kliniek gaan, want hij zit echt neit lekker in zijn lijf.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 15:36

Laat de DA komen. Die heeft ervoor gestudeerd, ziet het paard in het echt en kan exact die handelingen doen die nodig zijn om een diagnose te stellen.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 10:30

Dierenarts inschakelen.
Het is niet normaal dat een 2 jarige zo stijf beweegt. Door zn hele lijf nog wel.
Misschien heeft tie ergens tekorten aan.

Suzanharmsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 12:17

ik zou een dierenarts laten komen!

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 12:50

Ik vind 'm duidelijk kreupel, naar mijn idee van hoger uit, dus ik zou de dierenarts of osteopaat laten komen

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 13:09

Die loopt echt niet fijn.. ik weet niet hoe lang het al zo is, maar anders is een bezoekje aan de dierenarts wel op zijn plaats.

lenka14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-20 20:42

Hij is een paar dagen geleden uitgegleden in de weide, en de dag erna liep hij ineens zo stijf. Eind deze week komt de Ostopaat, als dat niet zou helpen laat ik de veearts komen!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 09:59

Ik zou andersom doen: eerst uitsluiten dat het iets ernstigs is en dat er echt iets kapot is door de dierenarts en wanneer het dan inderdaad maar om een stijfheid blijkt te gaan een osteopaat laten komen om hem los te werken en zijn spieren helpen te ontspannen.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:04

lenka14 schreef:
Hij is een paar dagen geleden uitgegleden in de weide, en de dag erna liep hij ineens zo stijf. Eind deze week komt de Ostopaat, als dat niet zou helpen laat ik de veearts komen!

ah dat verklaart wel meer hoe hij loopt. persoonlijk zou ik eerst de veearts laten komen. hij loopt niet echt kreupel, maar wel stijfjes. zie je al wel wat verbetwring sinds de val? of is hij slechter gaan lopen?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:40

Ik zou het ook andersom doen. Ik denk niet dat een osteopaat hier wat mee kan.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:48

Ik dacht te zien dat ie linksachter niet helemaal rad was . Zit daar ook dat bultje ?

lenka14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-20 17:04

De osteopaat moet nog komen, maar ondertussen loopt hij toch al beter!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 17:25

Het is inderdaad minder slecht dan dat het was, maar hij beweegt achter nog steeds niet lekker van bovenuit. Gewoon wat stijf en maakt zn passen niet lekker af.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 18:42

Goh, ik weet het niet, voor een compleet onbelaste tweejarige vind ik die achterhand toch echt wel heel erg stijf. Niet dat ik mijn mening wil opdringen, maar wat is de redenatie erachter dat je toch eerst de osteopaat laat komen?

lenka14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-20 15:29

Omdat ik denk dat de osteopaat meer zal voelen dan de dierenarts. Het is nogal een hevig beestje dus hij haalt soms nogal stoten uit op de weide. :')
Maar ondertussen loopt hij ook al veel soepeler! :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 10:21

Ik vind hem nog steeds niet lekker lopen, vooral niet vanuit de achterkant. Stijf bovenop, dus nog niet goed. Zeker eerst een VA laten komen, aangezien die zaken eventueel met foto's kan uitsluiten. Een osteopaat kan niet in een dier kijken.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 10:27

lenka14 schreef:

Je bent er al mee bezig, dus het zal vast goed komen, hij loopt idd niet lekker.

Maar het eerste wat mij opvalt in je filmpje is die betonplaat die een stuk boven de ondergrond uitsteekt, daar zou ik het redelijk benauwd van krijgen als ik zoiets in de wei had liggen, daar zou ik wat grond tegenaan scheppen zodat het niet meer uitsteekt.
Misschien ben ik ook teveel een miep...geen idee.
Voor mij ziet dat er potentieel gevaarlijk uit.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 13:04

Ik vind hem eigenlijk echt niet soepel lopen. Zeker bij een jong paard in vrijheid dat een beetje opgefokt is, zou ik de afdrukken van de achterhoeven veel meer richting die van de voorhoeven willen zien gaan. Hij blijft met zijn achterbenen zo recht onder zich draven. Nu loopt hij ook wel in hoog gras waardoor hij ze hoger optilt, dus misschien dat het op vlakker terrein wel meevalt. Hij loopt sowieso niet desastreus, maar voor een tweejarig paard dat nog nooit belast geweest is, vind ik de draf zo strakjes.

lenka14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-20 19:53

De osteopaat is afgebeld en de veearts zal morgen langskomen! _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 19:55

Topper!