Mijn paard heeft al een tijdje last van dikke kroonranden waar je soms brokkeltjes vanaf kan halen. Soms zijn ook haar stralen aan de bovenkant van de hoef wat zacht, maar dan echt in een gleuf. Ik ben hiermee naar de dierenarts gegaan en die hebben er een biopt van genomen. Hier kwam uit dat het een soort ziekte was die het hornysyndroom heette. Nou was volgens de dierenarts het enige wat we eraan konden doen haar op een best hoge dosis prednison te zetten en het naarmate af te bouwen. Toen ze er een paar maanden op stond vond ik het niet veel beter worden en omdat prednison niet echt bevorderlijk is ben ik het helemaal gaan afbouwen. Ik heb met mijn hoefsmid afgesproken dat we er voorlopig niks aan doen en als het echt erger gaat worden we weer aan de bel gaan trekken. Ik heb al van alles geprobeerd van blauw spray, cavalor rotstraal spray tot hypozin niks lijkt van buiten af te helpen (de dierenarts zei ook al dat ik van alles erop kon smeren, maar dat het niet zou werken). Voor de kroonranden kreeg ik de tip om er handcreme op te smeren dit leek ook niet veel te doen. Nou is ze gisteren naar de hoefsmid geweest en vond hij het toch wat onrustig.Verder geeft ze tijdens het rijden en lopen niet aan dat ze er pijn aan heeft. Ik wil haar graag helpen en ik wil ook zeker dat ze geen pijn lijdt.
Hebben jullie nog gouden tips? Wat zou ik verder nog kunnen doen?
Alvast bedankt ennnnn ummm sorry voor dit lange bericht

Madelief