Hallo!
Omdat ik me toch wel een beetje zorgen maak over wat dit kan veroorzaken hoop ik hier ervaringsdeskundigen te vinden.
Mijn 9 jarige tinkermerrie 'lekt' sinds vannacht/vanmorgen bloed uit haar kling/vulva.
Vanmorgen bij het schoonmaken van haar stal viel me op dat er een stuk stro best wel behoorlijk onder het bloed zat.
Vreemd, want bij het in de wei zetten was me niets bijzonders opgevallen aan de pony zelf. Toch maar even gaan kijken en ik kon zo op het eerste gezicht niets vinden. Ze is actief, (over)actief aan het weiden, oplettend, niet warm, gewoon prima in orde.
Later op de dag nog een keer gekeken en toen kwam ik er achter dat er druppeltjes bloed (redelijk constant) uit de kling lekken. Er zit ook bloed in de staart en aan haar bil (zal van het liggen zijn). Nu vanavond was ze nog steeds aan het bloeden. Niets wijst op uitwendig letsel, vulva is niets dikker dan normaal.
Als ik een beetje google kan het natuurlijk van alles zijn, van tumoren tot geknapte aders.
Is er iemand die zo'n zelfde soort situatie heeft meegemaakt en hoe is dat bij jouw paard verlopen?
PS: Mocht het morgen nog steeds bloeden of erger worden neem ik natuurlijk contact op met de dierenarts.