Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Rizette schreef:Een paard eet nooit in zijn leven meer zo veel als als anderhalfjarige. Voeren en nog eens voeren moet je dan. Ruwvoer onbeperkt van goede kwaliteit en straks gras , goed gras. Ik heb het nu wel over een warmbloed jaarling die paardhoogte gaat worden.
Kelly_ann schreef:Ik zou ook eerst nog eens kijken naar wormen.
Laat je adviseren door de dierenarts.
Stel je laatste ontworming was voldoende. Dan duurt het ook weer een paar weken of maanden voor ze weer op gewicht zijn.
Paarde kunnen moeilijk in twee weken 20 kilo aankomen....
Bekijk je ontwormbeleid, bespreek met de dierenarts en heb geduld.
Intussen onbeperkt voeren, liefst gras. Eventueel aangevuld met hooi.
Lindsey_99 schreef:Jonge paarden moeten onbeperkt hooi kunnen eten, of gras, en zo nodig een dagelijkse portie vitaminebrok. Als ze in vrij korte tijd afvallen of mager blijven even goed laten controleren op wormen als dat niet met de juiste middelen is gedaan in het verleden. Sommige wormen, waaronder spoelwormen, zijn resistent geworden voor ivermectine en moxidectine. Bij spoelwormen hoesten ze af en toe.
fohadie schreef:Mocht paard echt alleen maar 500gr musli krijgen is de oorzaak gevonden, maar ik mag toch hopen dat paard wel iets van ruwvoer krijgt. Misschien leest TS iedere keer over de vraag heen of weet ze misschien niet wat ruwvoer betekent?
Maxxieeee schreef:fohadie schreef:Mocht paard echt alleen maar 500gr musli krijgen is de oorzaak gevonden, maar ik mag toch hopen dat paard wel iets van ruwvoer krijgt. Misschien leest TS iedere keer over de vraag heen of weet ze misschien niet wat ruwvoer betekent?
Ik weet prima wat ruwvoer is haha, maar mijn antwoord op andere vraag daar over vindt ik genoeg![]()
Naast die muesli krijgt die natuurlijk ook ruwvoer
fohadie schreef:Je goed recht dat je jouw antwoord genoeg vind, maar dan is het lastig te raden waarom paard is afgevallen want je hebt alleen geantwoord dat paard 500gr musli krijgt. Nu zeg je dat hij ook ruwvoer krijgt, maar je wilt niet zeggen hoeveel. Dan zou het toch de oorzaak kunnen zijn dat je te weinig voert? Ik kan niet door mijn schermpje zien hoeveel jij geeft. Ik probeer alleen te helpen en mee te denken hoor.