Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Rije schreef:Hoe ontworm je normaal gesproken dan? Want dat zal toch moeten gebeuren. Paard 'mondmak' maken lijkt me dan ook goed.
Voor nu: klein stukje brood? Slobber?
HorseTimeXL schreef:Hmm ik volg dit topic. Mijn paard is redelijk gevoelig voor suikers. Gelukkig nog niet IR of hoefbevingen maar je merkt dat hij toch wat stijver wordt. Met glucobalance was het prima op te lossen en merkte echt heel veel effect, maar meneer vertikt het sinds een paar dagen ook om te eten.. Geef het preventief maar daardoor bleef z'n hals niet meer strak en was hij veel soepeler. Hij viel zelfs al een klein beetje af.
Hoe grote spuit zou je moeten gebruiken voor een paard als je dat met de spuit in moet geven?
Britta31 schreef:Ik heb de pil van mijn oude dame jaren verstopt in een stukje appel.
Saaams schreef:Het in een spuitje oplossen en er een truucje van maken?
Dus belonen wanneer ze de spuit aan raakt, dan uitbreiden naar wanneer ze hem aan neemt in de mond. Zonder dat er wat in zit. Maar goed gedrag belonen en dan uitbreiden.
Zie hieronder. Los op de wei.![]()
[ Video ]
Saaams schreef:Het in een spuitje oplossen en er een truucje van maken?
Dus belonen wanneer ze de spuit aan raakt, dan uitbreiden naar wanneer ze hem aan neemt in de mond. Zonder dat er wat in zit. Maar goed gedrag belonen en dan uitbreiden.
[ Video ]
SandAndOak schreef:Saaams schreef:Het in een spuitje oplossen en er een truucje van maken?
[ Video ]
Wat goed bedacht! Bijna alles is te leren met positieve training!
Vraag me wel af of dit nog werkt als een paard dan iets moet opnemen wat hij echt vies vind, maar lijkt mij de moeite waard van het proberen!