Kosten penis amputatie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hippotha

Kosten penis amputatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-20 19:21

Hoi allemaal,
Mijn paardje heeft kwaadaardige plekken op zijn penis. Nu moet deze geamputeerd worden.
Iemand een idee wat dit zou gaan kosten?
Ik weet inmiddels hoe het verloopt en het herstel vrij vlot gaat gelukkig. Maar over de kosten heb ik niets kunnen vinden.
Al denk ik dat ik geen keus heb....

Kaitlyn

Re: Kosten penis amputatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 19:22

Waarom vraag je dit niet aan je dierenarts? Die kunnen het beste een inschatting hiervan maken. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 19:23

De kliniek of dierenarts die dit gaat uitvoeren weet je het beste een indicatie te geven. Lijkt me ook een vrij zeldzame ingreep.

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-20 19:31

Kaitlyn schreef:
Waarom vraag je dit niet aan je dierenarts? Die kunnen het beste een inschatting hiervan maken. :j

Die doet dat niet. Nu moet ik rond gaan bellen, maar ben graag voorbereid op wat ongeveer normaal is. En waar men positieve ervaringen mee heeft.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 20:01

Ben ook benieuwd, heb het hier ook over gehad met mijn da. Pony heeft melanomen in de koker en drie verschillende artsen bij gehad. Zelf begreep ik dat wanneer het te erg werd en hij dus echt hinder ervan had, het einde verhaal was. Maar bij de laatste check zei de da ineens dat een penis amputatie mogelijk was. Ze zou navraag doen bij haar collega’s in Utrecht.

Daarna kreeg ik een mail van mijn da, dat haar collega in Utrecht schreef dat de melanomen verwijderd konden worden en afhankelijk van de hoeveelheid dit tussen de €700.- en €1300.- kostte.

Dus weet nu nog niet hoeveel de penis amputatie kost, wel dat we het erover hadden.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 04:14

Zal een aardig prijskaartje aan hangen en helemaal als ze even moeten blijven.
Mijn collega heeft dit laten doen bij haar paard, die stierf binnen het jaar omdat het terugkwam.
Wij hadden een shetlander die het heeft gehad, tumoren kwamen steeds terug (3x verwijderd) en omdat hij al 20+ was hebben we niet gekozen voor amputatie. Het komt vaak terug en dan kunnen ze niets meer doen.

Denk er dus goed over na of je zulke kosten kunt een wil maken, het ervoor over hebt maar vooral of je je paard dit wel echt aan wil doen...

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 07:17

Wat ik bij een kennis heb gezien zou ik het nooit doen. Daarbij zodra er aan een tumor gesneden word en er dus zuurstof bij komt ontploffen die dingen meestal, om het zo te zeggen. Meestal komt het terug en dan minder rustig als dag het kwam

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 08:50

Ons ponytje had dat ook. Ik heb amputatie besproken met de dierenarts, maar hij zei simpelweg: als hij alleen op zijn piemel gezwellen heeft kan ik deze amputeren, maar.....als hij daar gezwellen heeft, betekent dat 9 van de 10 keren dat er ook al uitzaaiingen zijn, dus het is dweilen met de kraan open. Dat moet je niet willen. We hebben toen met een paar meiden de pony een korte tijd intensief verzorgd (broekje gemaakt, piemel ingevet tegen uitdrogen etc.), zodat zo veel mogelijk kinderen die op deze pony hebben leren rijden afscheid konden nemen en daarna hebben we hem in laten slapen.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 09:02

In december vorig jaar had onze jaarling ook gezwellen aan zijn penis. Hij kon alleen niet meer lopen en had knobbels in zijn liezen. We hebben hem helaas moeten inslapen.

De prijs zal behoorlijk zijn ben ik bang omdat het een grote operatie is. Heb het wel bij onze kat laten doen en die heeft het ook niet gered en dat was ook een groot kostenplaatje.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 09:10

Ik heb inderdaad ook gehoord dat dit in de duizenden euro's loopt. Het 'scheelt' als het herstel vlot en soepel verloopt, maar als er complicaties optreden gaat de prijs heel snel omhoog omdat ze op de kliniek blijven staan.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 09:15

Er liep hier een topic over een penis amputatie, geen idee meer wie en welk paard maar er is 100% zeker een topic over, zoek het maar eens op.

pjotrg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 09:36

Ik weet dat heel veel mensen heel veel van hun dieren houden en alles voor hun dieren overhebben. Maar (ook) bij dieren moet je je steeds afvragen of (dure) medische ingrepen niet alleen maar voor heel veel geld het leed van het dier verlengen en dat eigenlijk maar voor korte tijd. Een vriend van me heeft vele duizenden euros besteed aan chemotherapie voor zijn hond die daardoor slecht een klein beetje langer geleefd heeft. Het is een moeilijk issue.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 09:47

Een kennis heeft dit bij een jonge pony laten doen, kosten al met al rond de 3 duizend euro. Pony had het binnen 4 maanden terug en is toen ingeslapen..

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 09:59

Goh, ik ben eigelijk wel blij al deze reacties te lezen, geeft me wel een bevestiging. In 2014 zijn de melanomen vastgesteld, in 2012 had ie ze achteraf gezien ook al.

Na het derde da bezoek (verspreid over jaren) hierover bleek dat het wél geopereerd kon worden, terwijl ik altijd had begrepen dat opereren niet veel zin heeft aangezien het toch terug komt. Dus toen ik zei dat ik wel twijfel een 19 jarige pony dit nog aan te doen, kreeg ik beetje het gevoel dit prima kon, pony’s zijn sterk. En garantie heb je nooit..

Maar blijf dan toch bij mijn eerdere gevoel, mijn pony dit niet meer aan te doen op 19 jarige leeftijd. Als al alles goed gaat, zal ie het toch terug krijgen, dus hoelang rek je ermee?

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 10:03

Mijn ruin had ook melanomen op zijn koker er penis, ik heb toendertijd met de da ook besproken wat de mogelijkheden waren. Zij raadde een operatie af mede vanwege de kosten. Maar ook omdat het geen garantie was dat het weg zou blijven. Uiteindelijk hebben wij onze ruin na een paar jaar laten inslapen vanwege de enorme groei van melanomen. We hebben hem toendertijd regelmatig laten controleren door de da en afgesproken dat als wij dachten of zagen dat er problemen waren of begonnen te komen met plassen om hem in te laten slapen.

@ Marocje Mijn schimmelruin was er erg vroeg bij hij was 8 jaar toen we de eerste spotte en 1 maand voordat hij 15 werd hebben we hem in laten slapen.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 10:12

@Flitz: Ah das ook jong idd. Misschien had mijn pony (ook schimmel) ze al veel eerder, maar ik had ze toen nooit gezien. Hij schachtte toen weleens uit en dan zag je die bulten, vond het al apart maar hij was niet van mij. Pas in 2014 was ie van mij en heb ik meteen een check laten doen door de da.

Vind het wel lastig hoor, want zie wel dat ie apart doet met plassen, met hij plast wel. Met lopen ed zie ik nog niks.

Da is toevallig vorige week nog geweest voor wat anders maar heeft hem toen zien lopen, die ziet ook nog een fitte pony. Maarja, ze zijn sterk en laten niet snel zien dat ze er echt pijn van hebben, en wil gewoon niet te laat zijn..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 10:14

Ik ken ook een ruin die dit heeft moeten ondergaan. Heeft zeker duizenden euro's gekost en uiteindelijk is hij na 3 maanden ingeslapen.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 12:02

pjotrg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 14:19

Ik weet niet waar het vandaan komt en of het waar is, maar ik heb gehoord dat schimmels gevoeliger zouden zijn voor dit soort gezwellen

langua

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 14:38

pjotrg schreef:
Ik weet niet waar het vandaan komt en of het waar is, maar ik heb gehoord dat schimmels gevoeliger zouden zijn voor dit soort gezwellen

Klopt, mijne had het ook,... kreeg ook het aanbod van de operatie. niet gedaan. Na een paar maanden bleek het ook in zijn longen te zitten... Dus zoals eerder gezegd, of het helpt, ik denk het niet....

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 17:24

pjotrg schreef:

Dat is zeker zo, mijn schimmel merrie heeft er ook diverse, ze is nu 23, loopt haar conditie achteruit laat ik haar ook inslapen, grote kans dat het dan ergens in haar lijf opgedoken is.

Je zou zulke paarden eigenlijk net als mensen wanneer ze de diagnose kanker hebben eerst moeten scannen maar dat is geen makkelijke opgave en heel prijzig.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 17:35

pjotrg schreef:

Dat verhaal heb ik ook vaker gehoord en moet ook zeggen dat ik vaker bij schimmels heb gezien dat ze tumoren hebben..

Ik denk dat belangrijkste is of je paard last van heb.

Je zou je kliniek kunnen vragen om een prijsopgave te maken.

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-20 20:01

Jeetje.....het is niet zo simpel.
Kans dat het terugkomt en kans op complicaties....
Het is een super lief gevoelig paardje van 10 jaar, waar ik helaas niet meer op rij, omdat hij te druk is voor mij. Hij mocht bij ons oud worden en heeft nu een verzorgster, waar het wel goed mee klikt.
Maar ja nu dit.......wat is wijsheid.
De kliniek heeft teruggebeld en aangegeven dat het max.1500 euro gaat kosten. Dit heb ik er natuurlijk voor over.....maar nu ik de reacties en het Topic van Les_Fjar heb gelezen twijfel ik....

Hippotha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-20 20:02

Ps: hij is pikzwart
Ohhhh....beetje dubbel dat woord nu.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 05:15

Sorry geen ervaring mee, maar wil je wel veel sterkte en wijsheid wensen! Lijkt me erg zwaar deze beslissing