Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
woemp schreef:Knert schreef:Kan een uiting van pijn zijn. Ook ter vervanging van natuurlijk gedrag. Veel op stal is gewoon niet goed. Een 19 jarige kan natuurlijk al snel wat stijver worden op stal
Dus het gras kan niet de oorzaak zijn denk je?
eekhoornerik schreef:Is vaak een uiting van pijn. Hoe mest ze?
Mandy73_unes schreef:Heb je het gras eten niet opgebouwd? Die van mij fleemt ook bij (buik)pijn. Dat doet ze met name in het gras seizoen als ze er weer op mogen (staan nu op paddock met slowfeeder hooi) dus ik bouw dat altijd per dag met een uurtje op ongeveer. Flemen doet ze echt als ze ongemak voelt.
LBLGypsyCobs schreef:Als je haar in de ochtend van stal haalt, heeft ze haar hooi dan helemaal op?
Het kan zijn dat ze voor de nacht te weinig hooi heeft en daardoor in de ochtend last van haar maag.
Het kan ook zijn dat haar darmen moeite krijgen met de granen in het krachtvoer.
Heeft ze die sportmuesli echt nodig?
tienus63 schreef:Ik denk meteen aan koliek!
Eet ze wel?
Heb je colosan in huis? Dan dat geven, bij gebrek aan colosan kun je ook een kruidenbitter geven. 30 ml is voldoende.
Als de colosan/kruidenbitter binnen 20-30 minuten geen duidelijke verbetering geeft, veearts er bij halen.
Zou haar ook een wand clear kuurtje geven en als afspraak voor tanden plannen.
woemp schreef:tienus63 schreef:Toch koliekachtig.
Het voer wat ze schrokt is het krachtvoer?
Om schrokken tegen te gaan kun je ook een baksteen in de voerbak leggen.
Ze eet alles nogal snel zowel hooi als krachttoer. Ik denk eraan om fiber force van cavalor of gastro van havens te geven?