Kiki1995 schreef:Ontzettend veel sterkte voor beide paarden en jezelf!
Het is een veel voorkomend iets bij koudbloeden en vind het ontzettend jammer dat er toch nog relatief weinig over de ziekte bekend is volgens mij..
Dat vind ik ook, ze lijken ook in bv Amerika voor een raadsel te staan.
Er is ook weinig over te vinden of achterhaalde info.
Mloes schreef:Veel sterkte! Dat dit je twee keer moet treffen.. heftig
Weet niet of je ervoor open staat, maar je zou eens kunnen lezen wat Gerrit Smit over voeding schrijft: Smit-rijssen.nl
Een oud-stalgenootje van me had een tinker met straalkanker, opgegeven door reguliere DA (meen dat hij in Wageningen onder behandeling stond). Zij is toen bij Gerrit Smit terecht gekomen en ik heb met eigen ogen gezien hoe die hoef is genezen, heel bijzonder. Nogmaals, je moet ervoor open staan, maar ik geloof zeker dat voeding, hooi van bemest land, beweging etc. etc. allemaal kunnen bijdragen aan een verstoorde gezondheid met dit soort gevolgen. Wie weet interessant om hem eens te contacten.
Dank je wel, ik ga het eens lezen!
Ladygiroc schreef:Goh, paard wat ik kende die het had was ook een Tinker idd.
Mloes, dat lijkt in de situatie die ik mee gemaakt heb sterk. Paard stond op een vrij grote stal met zo'n 55 paarden van zowat alle rassen.
Ik ben al 14 jaar op dezelfde stal en nooit eerder mee te maken gehad. (een grote Irish cob fokkerij) dus ik snap wat je bedoelt. Maar ik wil toch graag lezen hoe zij er over denken.
tinkersjakie schreef:Mijn zus haar tinker jaren geleden dit gehad aan vier hoeven.
Da hier elke week beetje bij beetje gesneden. Wij elke dag met een zalf wat ie zelf gemaakt had met antibiotica (elke keer een andere, en kijken welke goed aan sloeg) in de hoeven spuiten. Goed droog gehouden eerste tijd.
Prednison gespoten en zelf van phytonics micro comp gegeven. Na een jaar alles weg.
Nu houden het goed in de gaten en soms klein beetje terug maar pakken we dit gelijk weer op. Wordt 2 x in jaar nog wel gespoten en krijgt de micro comp nog met soms een pauze ertussen.
Is nu denk ik vier jaar geleden maar nu nergens last van.
Fijn te lezen!
Warrior krijgt nu elke dag prednison en ik snij zelf elke avond een flinterdun laagje weg zodat er aansluiting komt mrt het goede weefsel. Daarna hoof & sol hardner erop.
MyChoice schreef:Hadden ze beiden rotstraal?
Nee geen van beide. Hadden mooie gezonde hoeven. Warrior andere hoeven lijken ook sterk en gezond.