Beste Bokkers,
Tijdje geleden begon mijn paardje wat rare plekjes te krijgen. Ze is bijna 5 jaar oud, en sinds 4/5 maanden onder het zadel.
Als ik over haar vacht aaide, voelde ik kleine bultjes.
Als ik daar dan aan krabde, kwam er een klein vettig korstje los met haar.
Waarna er kale plekjes achterbleven. Geen pus of wat dan ook.
Maar ook kale plekjes zonder dat ik die vettige kleine korstjes had gezien.
Maar die kan zij natuurlijk zelf ook al op stal of in de paddock eraf gekrabd hebben.
Deze achterblijvende kale plekjes zitten op beide wangen en beide schouderpartijen, en ook wat op de onderhals. Nu begon het ook in haar flanken. Ik had onze dierenarts geraadpleegd, die dacht dat het schimmel was. Dus ik met deze bloedkou lekker aan het wassen

Met 3/4 dagen tussenpozen in totaal 3 keer gewassen met Imaverol.
Ook alle spullen/dekens/dekjes/eigen kleding/jassen allemaal gewassen.
De kale plekjes lijken langzaam te genezen nu. Maar, nu was ik haar gister aan het borstelen, en bleken haar beide bovenbillen (vanaf haar flank zeg maar) onder diezelfde bultjes te zitten! Ik borstel haar elke dag, en die bultjes zaten er vrij plotseling.
Dus ik krabde wat los, bleek ook dat het haar enorm jeukte. Terwijl die eerdere andere bultjes naar wat ik kon beoordelen niet zozeer jeukten. Maar ze werd hier best gek van, zodra ik stopte met krabben probeerde ze zelf zo goed als t ging aan haar billen te bijten.
Heb het idee dat het geen schimmel is en dat nogmaals wassen met Imaverol dus niet gaat helpen.
Misschien een huidprobleem deels ontstaan door te vroeg begonnen met uitharen door het warme weer, en combinatie met eerste winterseizoen waarbij ze een deken draagt. Ze draagt echter wel een dure Bucas deken met stay dry voering, staat niet in stromende regen, en doe de deken pas om na het rijden als ze mooi droog en geborsteld is.
Wel had ze laatst ook schilferige manen, die ik met NAF Teatree & Mint shampoo heb gewassen. Heeft heel goed geholpen. Misschien een idee om haar helemaal met die shampoo te wassen?
Komt het iemand misschien bekend voor?
Hoor graag jullie ervaringen/mening