Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ellepel schreef:wacht even af.
mijn ruin gedroeg zich ook altijd als hengst,brullen,nek er op...het hele showtje
was pas op zijn 6e gecastreerd en dekte alle merries die wilden.
alles werd ook acuut hengstig als hij er was.
bloed laten afnemen, alles prima in orde..
sommige ruinen zijn nou eenmaal zo.
die van mij is er mee op gehouden toen hij ouder werd.
k_m schreef:@Happiniz, Fijn dat hij terug de brave jongen is geworden! Viel die castratie mee bij jullie?
@zsazsa, hij staat niet in een kudde dus zou niet weten of hij dekt. Hiervoor stond hij met een ruin en volgens mij een 2 jarige merrie. Daar heb ik niks van gehoord dat hij probeert te dekken!
@hwn, Ja ik heb ook lang gedacht dat het niet zou zijn. Maar het blijft maar duren. De merries hebben ook altijd een andere ruin in de buurt gehad. Hier hebben ze nooit op gereageerd. 1 van de paarden staat er al meer dan 10 jaar en heeft in die 10 jaar nog nooit eigenlijk echt zo hengstig getoond. Dan bedoel ik echt brullen in de stal, slaan, overal piesen al wandelend,... Ander paard ook helemaal kont tegen de tralies naar mijn ruin toe, en gewoon erdoor staan pinken. Terwijl die vorige ruin dus in dezelfde stal stond, daar deed ze het nooit naar.
Maar wel interessant van die drachtige merrie! Ik ben nu wel super benieuwd. Toen ik het topic opende dacht ik van oke, ik heb een klophengst. Maar nu begin ik toch serieus te twijfelen inderdaad.. In het begin heeft hij wel iets losse voorbenen gehad, en piemel er ook wel eens uit, maar dat is de laatste maanden echt nooit meer voor gekomen. Als de merrie naast de poetsplaats weer helemaal gek wordt, dan hinnikt hij eens zacht maar meer doet hij eigenlijk niet als ik hem vast heb..
Wat trouwens ook gek was, laatst hadden we er een jonge ruin naast gezet. Dit was zijn 'maatje' van over de draad bij de weides, ze hapten altijd in elkaars halster en kroelen. Nu stond deze naast hem op stal en daar was hij blijkbaar echt fel naar gaan piepen, piemel eruit. Terwijl het dus een ruin is die ernaast stond![]()
Ik ben echt zo benieuwd nu!!!
k_m schreef:@Happiniz, Fijn dat hij terug de brave jongen is geworden! Viel die castratie mee bij jullie?
SjonnieZ schreef:Ik heb mijn drukke paard laatst laten testen...heb bij hem ook al vaker gezien dat een merrie zich aanbiedt.
Omdat de staleigenaresse maar bleef roepen dat het een hengst was en ik was het zat, dus de test gedaan en uiteraard was het gewoon een ruin...
een blij ei, dominant, met name wanneer merries in de buurt zijn, maar 100% ruin...
sommige ruinen blijven gewoon wat speels en merries reageren daar op denk ik.