Koliek kosten

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Koliek kosten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-20 23:17

Hoi bokkers,

Mijn paard staat op dit moment op de kliniek vanwege koliek. Hiervoor is de dierenarts er ook een aantal keer bij geweest. Ik heb nog geen facturen en ben zo benieuwd!

Zouden jullie met mij willen delen wat jullie kwijt waren aan de dierenarts bezoeken of kliniek kosten?

cynthiar

Re: Koliek kosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 23:21

Mijn paard had regelmatig koliek, en per keer/ behandeling was ik zo’n 200 tot 450 euro kwijt. Dus ik zou maar op een flinke rekening rekenen. De mijne is overigens nooit ervoor op de kliniek geweest, kon altijd thuis opgelost worden. Alleen de laatste keer helaas niet. Maar hij was al 30.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 23:22

Koliekoperatie, DA bezoeken voorafgaand en helaas paard ook moeten afgeven gedurende die operatie: +- 4000 euro

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 23:35

Mijn paard is helaas in november overleden na een koliek operatie... Kosten €5200,-

Heel veel sterkte met je paard. Hopelijk komt het helemaal goed!

Dierenarts bezoek aan huis bij koliek was meestal rond de €150,- a €180,-
Laatst bijgewerkt door ninne1 op 01-02-20 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 23:36

Opname kliniek van bijna een week, maagonderzoek, ulcergold, wormenkuur, pijnstiller, nog wat kleine dingen...
Pony had terugkerende koliek, kliniek kwam hier op uit.

Zo'n 900 euro...

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 23:41

Thuis: tot zo'n 300 euro incl weekend/ avondtarief.
1 keer kliniek maar dat was incl operatie navelbreuk (oorzaak van de koliek)/ castratie: €1300

Lang geleden toen ik mijn eerste paard nog niet zo lang had liepen de kosten op tot rond de 600 euro. 2 maal spoed in het weekend en avond en het duurde allemaal te lang.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 23:42

Kan heel snel oplopen.
Vriendin van me is net haar paard verloren aan koliek (ingeslapen op operatietafel) en dat heeft haar 2000 gekost (zonder transport en voorafgaande da-bezoek mee te rekenen). Hadden ze toch, ondanks de minieme slagingskansen, geprobeerd hem er door te slepen, dan werden de kosten tussen de 7000 en 10000 geraamd.

Koliek op kliniek zonder operatie en zonder lange verblijfsduur/verzorging kan meevallen. Maar eenmaal het traject van operaties en nazorg in kan het snel, heel snel oplopen in de duizenden euro's.

Veel sterkte met je paard.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 23:44

Afgelopen week paard met verstoppingskoliek. Thuis behandeld, 3x paraffine gehad, incbuscopan, mesoflyn, bloedonderzoek, ulcer gold. Moet m nog krijgen maar zit incl weekend/avond tarief rond de 1300. Kliniek bij trainingsstal.

Afgelopen oktober 1x paraffine, buscopan/mesoflyn, 280 euro. Mijn eigen kliniek.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 23:59

Pony 2 nachten op de kliniek: 850 euro exclusief dierenarts die al had behandeld.

Normaal voor koliek als de dierenarts thuis komt en maar 1 malig tussen de 150-200.

Galja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 00:05

Onze toen 25 jarige pony aan koliek laten opereren in 2009, kostte ons €2800.
En in 2017 ons shetje van toen 32 jaar €2300.
Beide in dezelfde kliniek. Beide geslaagde operaties en hebben ong een week op de kliniek gestaan.
Durf nu alleen even niet te zeggen of dit incl alles was ( voorafgaande visite(s) thuis en de nodige prikjes...) dacht wel dat dit het totaalplaatje was.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-20 01:14

Bedankt voor de reacties allemaal! Ik ga inderdaad uit van een hoge rekening..

Aan de bokkers die ulcergold hebben gegeven, hoeveel dagen was dat? Die van mij willen ze morgen misschien de medicatie geven of een scopie.

Helaas heeft die van mij ook nog een zaadstrengonsteking. Krijgt hij maandag een (semi)operatie aan, kosten 3 a 400 euro. Als dat niet helpt dan een zware operatie genoodzaakt van €2500.

Koliek is sinds gister al helemaal weg gelukkig, alleen paard eet zijn hooi echt mondjesmaat volgens de arts en dat terwijl hij nog maar op een kwart ransoen stond.. als dat morgen niet beter is willen ze dus de maag onderzoeken of starten met medicatie.

Grappige is, ik heb het paard net een maand....
Denk dat ik na dit paard (voor hoe lang dat dit keer mag duren, vorige een jaar) maar stop met paarden.

Ik heb de rekeningen van vóór dit koliek gezeik, dus van alle afspraken en medicatie van de onsteking ook nog niet binnen. Ik ben straks in 1 klap failliet. :+

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 02:59

Koliekoperatie en complicaties, net over de €6.000,-

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 03:15

Dat is flink balen Geryon! :n

Ik heb het nooit meegemaakt, maar de genoemde bedragen zijn zeer hoog. Omdat je het paard nog maar zo kort hebt; Kun je daar nog wat mee of is het helaas gewoon pech?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-20 03:45

_Nancy schreef:

Ik heb het nooit meegemaakt, maar de genoemde bedragen zijn zeer hoog. Omdat je het paard nog maar zo kort hebt; Kun je daar nog wat mee of is het helaas gewoon pech?

Ik heb hem gekocht van de man van een goede vriendin.. dus dat maakt het erg lastig -O- ik denk dat we er wel wat mee zouden kunnen gezien de afspraken en hij al aan kwam met pus, maar de vraag is eerder of we dat moeten willen dus..

Mijn vader is echt niet blij, maar ik wil mijn vriendin niet kwijt. Ze hebben me al ietsje gematst met de aankoopprijs van paard omdat ik echt niet meer kon betalen.
Alleen nu heeft ie dus wel nog een aantal duizend meer gekost. :+

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 08:53

3x consulit in het weekend door de dierenarts: 300 zoveel euro.
Opname kliniek, van zondagavond t/m dinsdagmiddag, inclusief euthenasie 1200 euro.
En dat was voor een shetlander.

Edit: als je het wilt weten kun je altijd de kliniek bellen en even vragen op welk bedrag de rekening op dit moment staat :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 09:16

Geen ervaring met paard op de kliniek met koliek, maar wat ik wel had begrepen is dat de kosten van daar staan goedkoper waren dan iedere keer thuis een visite.

Paard koliek thuis.
Verstoppingskoliek, da darmontspanner + pijnstiller gespoten, opvoelen, paraffine € 350 (door de weekse dag)

2e keer.
Zaterdag 18.00 da geweest, darmontspanner + pijnstiller, opvoelen, paraffine.
Zondag 7.00 weer geweest, darmontspanner + pijnstiller, opvoelen, (paraffine was te snel op de keer ervoor). Totaal € 300

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 09:28

Koliekoperatie en inslapen. Was bij mij toen 2100 euro. Ze heeft het toen helaas niet overleeft en is halverwege de operatie ingeslapen. Als ze het had overleeft had ik een rekening van 5 a 6000 euro gehad.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 09:36

Dat is wel heel naar zeg... sowieso maar helemaal als je haar pas zo kort hebt. Sterkte!

Ik heb een keer een mini pony gehad met koliek. Twee keer thuis behandeld met uitgebreid bloed onderzoek, mest onderzoek etc. Kosten me € 500,-. Dus loopt heel snel in de hoge kosten...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 09:38

Ja leuk hè paarden? Ben er niet voor niks mee gestopt. Was niet meer op te brengen qua kosten en vooral deze kosten hakken er hard in. Koliekoperaties zijn heel erg duur en gaan al snel richting de 5000 euro. Voor mezelf altijd gezegd dat ik dit niet zou laten doen mocht het zover komen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 09:50

Geryon schreef:
_Nancy schreef:

Ik heb hem gekocht van de man van een goede vriendin.. dus dat maakt het erg lastig -O- ik denk dat we er wel wat mee zouden kunnen gezien de afspraken en hij al aan kwam met pus, maar de vraag is eerder of we dat moeten willen dus..

Mijn vader is echt niet blij, maar ik wil mijn vriendin niet kwijt. Ze hebben me al ietsje gematst met de aankoopprijs van paard omdat ik echt niet meer kon betalen.

Kan je waarschijnlijk niks mee omdat je paard geaccepteerd hebt met die pus en dus zo tot koop over bent gegaan. Heb je paard laten keuren?

Koliek operaties zijn enorm en een paard komt er meestal niet 100% goed meer uit, het herstel erna duurt ook erg lang en zijn maar weinig paarden die dus goed terug zijn als ervoor
Ik begin er niet aan

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 10:02

Afgelopen september stond mijn paard met koliek. Dat was op een zondag. Totale kosten dierenarts op stal en kliniek inclusief in laten slapen was € 1068,-.

Kon er toen voor kiezen om hem te laten opereren. Slagingskans was maar 65% en dan zou hij zeker 6 weken verplicht op stal moeten staan als hij de operatie al door zou komen en dan nog grote kans op complicaties na de operatie. Waarbij je alsnog je paard kan kwijtraken.

Ik heb op dat moment gekozen voor wat ik voor hem het beste vond. Zes weken op stal zou voor hem een drama zijn geweest. Dierenarts snapte mijn keuze.

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 10:35

Ik heb ulcergold gegeven, 2 weken lang. Ging om een pony dus hoefde net niet de hele spuit te geven (moest 500 kg geven, hij weegt 400).
Zo'n tube kost volgens mij iets van 25 a 30 euro. Dure troep!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 10:38

Geryon schreef:
Bedankt voor de reacties allemaal! Ik ga inderdaad uit van een hoge rekening..

Aan de bokkers die ulcergold hebben gegeven, hoeveel dagen was dat? Die van mij willen ze morgen misschien de medicatie geven of een scopie.

Helaas heeft die van mij ook nog een zaadstrengonsteking. Krijgt hij maandag een (semi)operatie aan, kosten 3 a 400 euro. Als dat niet helpt dan een zware operatie genoodzaakt van €2500.

Koliek is sinds gister al helemaal weg gelukkig, alleen paard eet zijn hooi echt mondjesmaat volgens de arts en dat terwijl hij nog maar op een kwart ransoen stond.. als dat morgen niet beter is willen ze dus de maag onderzoeken of starten met medicatie.

Grappige is, ik heb het paard net een maand....
Denk dat ik na dit paard (voor hoe lang dat dit keer mag duren, vorige een jaar) maar stop met paarden.

Ik heb de rekeningen van vóór dit koliek gezeik, dus van alle afspraken en medicatie van de onsteking ook nog niet binnen. Ik ben straks in 1 klap failliet. :+

Ah dat is balen zeg...

Misschien een lichtpuntje: van hele erge pijn en ontstekingen elders kunnen ze ook koliek krijgen. Dus laten we hopen dat het een neveneffect is.
Verder, jij bent de baas van je portomonee, vraag goed door naar alle mogelijkheden en wat er op te lossen is zonder dure operaties maar met eventueel medicijnen etc.

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 10:41

Ik heb zo eens paar dagen op de kliniek gestaan plus dierenarts op zaterdagavond 2 keer die hem uiteindelijk doorverwees, dat was zonder al teveel onderzoeken rond de 1000 euro.
Operatie inclusief complicatie, dierenarts thuis, nacontroles etc. was bijna 6000. Paard is wel weer helemaal de oude en dit was het enige in 16 jaar tijd.

Als hij hooi mondjesmaat eet zou ik eerst van thuis meenemen en kijken hoe dat gaat. Die van mij vond dat op de kliniek gewoon niet lekker, ze zeiden als ze honger hebben eten ze alles. Maar hij at wel gras en brok en thuis ook het hooi meteen weer goed.

Qua operatie zou ik goed nadenken of het je waard is. Die van mij heeft zich na de operatie misschien 36 uur ellendig gevoeld (net erna en met de complicatie, infuus sloeg gelukkig snel aan) en kwam ook de revalidatie heel vrolijk door in een stal van 24m2 en 1,5-2 uur per dag aan de hand grazen. Maar een paard heeft geen idee wat er gebeurd na de narcose, dus uiteindelijk doe je het vooral voor jezelf en als je een paard pas zo kort hebt....

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 10:48

Geryon schreef:

Ah wat vervelend.. Maar als je hem zo hebt gekocht is het het dan waard om te opereren? Misschien hard maar dat gaat je echt in de kosten lopen..
Bij de mijne was het 3x spoed bezoek op een feestdag/'s nachts, uiteindelijk toch naar de kliniek moeten rijden en daar nog onderzoek gedaan en toen gekozen voor laten inslapen. Ik was uiteindelijk rond de 500 euro kwijt voor alles..