Mijn beide pintaloosa’s hebben ineens sinds een paar dagen hele kale voeten.
Ze hebben geen jeuk,het doet geen pijn,ze reageren ook niet op het wassen oid,er zitten geen wondjes of korstjes,ik zie ze ook niet stampen dus het is echt heel vaag.
Mijn eerste vermoede was mok maar de voetjes zien er buiten het roze netjes uit.
Als de pony’s wel eens geschoren worden voor bloedprikken of net als vorige keer een pees scan ziet hun huid er net zo roze uit.
Toen mn ruin een aantal jaar geleden mok had had hij er veel last van en echt kloven.
Het enige wat ik me kan bedenken wat ik veranderd heb is dat ik een paar dagen geleden over ben gegaan naar pavo care 4 life ipv pavo vital.
Pony’s lopen wel 24/7 buiten met schuilstal maar dat is ook al jaren en heb dit nog nooit gezien.
Normaal als mn pony’s iets mankeren laat ik de veearts komen maar ergens vind ik het nu gewoon zonde van mijn geld omdat ze buiten kale voeten nergens last van hebben.
Maar misschien herkent iemand dit wel en denk ik te makkelijk dit keer en is het wel nodig om de veearts te laten komen.begrijp me niet verkeerd hoor als 1 van mij dieren medische zorg nodig heeft sta ik als eerste bij een dieren of veearts maar ik ben al 4 keer een traject gestart (2 pony’s,2 honden)met allerlei bloedonderzoeken ect en dat er niets uit kwam maar die hadden wel echt klachten en nu zonder klachten lijkt het me helemaal lastig achterhalen wat het zou kunnen zijn.