Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Babootje schreef:Bij zo'n jong talentvol paard zou ik een operatie overwegen.
https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... ovend.html
Babootje schreef:Bij zo'n jong talentvol paard zou ik een operatie overwegen.
https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... ovend.html
Change3x schreef:Feline’s paard had ik al in een frikandel gestopt, op 10 plekken de zwaarste graad KS én Knie problemen op 3/4 jarige leeftijd. Zonde om daar duizenden euro’s in te stoppen.
Wat zegt je DA er precies over TS? Is Tildren een optie?
Change3x schreef:Het gaat om acht wervels. DA zegt dat Tildren-infuus geen kans van slagen heeft.Feline’s paard had ik al in een frikandel gestopt, op 10 plekken de zwaarste graad KS én Knie problemen op 3/4 jarige leeftijd. Zonde om daar duizenden euro’s in te stoppen.
Wat zegt je DA er precies over TS? Is Tildren een optie?
Wiwabalia schreef:Ik zou heel eerlijk gezegd mezelf afvragen of je het paard er nog een plezier meedoet.
Kan het paard echt oprecht pijnvrij nog door het leven? Ik vind dat toch een lastige vraag bij een paard met KS. In welke graad is het vastgesteld? Zeker bij 8 wervels, dat is niet niks..
@Femke_Tweety: Zou jij zo'n paard met een goed gevoel kunnen verkopen? Ik niet namelijk. Erg kundige ruiters zoeken meestal geen recreatie paardje waar je "heel licht" werk mee kan verrichten.
Wiwabalia schreef:Dan heb ik het verkeerd begrepen, sorry.
Suzanne F. schreef:Op 8 wervels? Met botwoekering? Dan is het toch echt een beetje einde verhaal hoor. Zeker als je aangeeft dat hij gevaarlijk was onder het zadel. Arm dier. Daar zou ik nooit meer op durven gaan zitten.
Cuvee schreef:Suzanne F. schreef:Op 8 wervels? Met botwoekering? Dan is het toch echt een beetje einde verhaal hoor. Zeker als je aangeeft dat hij gevaarlijk was onder het zadel. Arm dier. Daar zou ik nooit meer op durven gaan zitten.
Hij heeft acht wervels tegen elkaar aan en diverse overlappend. Hij heeft het in vrij forse mate. Tussen twee wervels zat al een achterlangse/verwoekering van het bot.
Suzanne F. schreef:Geen geld meer instoppen dan. Dat is echt weggegooid geld.
Ladygiroc schreef:Mijn ervaring is dat ze met heftige KS ook gaan compenseren, dus dikke kans dat er elders in het lijf ook pijn zit.
Daarnaast zou paard met dit niveau redelijk over de rug moeten lopen en dus redelijke spieropbouw hebben wat de KS leefbaar zou kunnen maken. Als ie ondanks de spieren gevaarlijk is zou ik achter mijn oren krabben.
Wat zegt je DA ervan?