pien_2010 schreef:Zo'n paard zou ik laten staan, ik vind dat dus geen leuk paard.
Ik heb de mijne er juist om gekocht.
Liever een sensibele extraverte bitch dan een binnenvetter die geen pijn aangeeft en dan opeens klapt. 
Bij mijn paard was de oorzaak een knellende deken op de borst.
Ook heeft ze singelnijd gehad, dit kwam doordat de singelgespen zeer deden in haar oksels en omdat ze last had van het zadel.
Bij de vorige eigenaar was het gedrag echt pittig, ik heb heel veel geduld gehad en alles laten uitsluiten.
Het stukje nukkigheid wat er nu nog in zit is ingebakken gedrag. Op het moment dat er een snoepje tegenover staat als ik iets doe (dat door haar bestempeld wordt als vervelend) en ze blijft netjes stilstaan... Wordt er een duw tegen mijn hand gegeven dat het snoepje er sneller moet komen. 
Ben je bereid te investeren in het opbouwen van een band met zo'n dier (en in het begin kan dat heel moeilijk zijn en wordt je geduld écht op de proef gesteld) én komt ze goed door de keuring heen, dan heb je er uiteindelijk denk ik een heel leuk paard aan. Zeker als ze onder het zadel braaf is.