Waar ik altijd een vrij gevuld paard met een mooie gespierde hals en billen had, is dit tijdens een jaar elders gestald staan zichtbaar afgenomen.

Inmiddels ben ik sinds juli verhuisd en actief bezig met hem weer in vorm krijgen. Hij krijgt momenteel meer weidegang dan eerder (gemiddeld 6-8 uur pd) en dit heeft hem wel weer wat voller gemaakt. Toch zou ik graag weer de spiermassa van 2 jaar geleden krijgen.

Even wat info: het gaat om een 11-jarige ruin met een stokmaat van ca. 1.74m die op Z2 niveau loopt. Hij wordt 4 keer per week dressuurmatig gereden, 1 keer een buitenrit met bijrijder en op overige dagen gelongeerd of gewandeld (vrije dag). Hij loopt al zo’n 4 jaar op Z niveau en ik heb juist heel erg de tijd met hem genomen in zijn opleiding, dus er is geen sprake van plotseling grote veranderingen in de training geweest.

Dit is mijn paard vorige week:

2017:

Hij krijgt momenteel 2,6 kg pavo all sports en 0,7kg pavo sportsfit per dag, met aanvullend vitamine e excellent van pharmahorse en omega 3-6-9 olie. Hiernaast 3-4 keer hooi en dus dagelijks weidegang.
De afgelopen 4 maand met dit voer zag ik zijn buikje weer ronder worden maar de bespiering is toch vrij hetzelfde gebleven, daarom wil ik eens ander voer proberen. Ik heb met verschillende voerpartijen contact gehad die mij mooie adviezen geven over hun eigen voer.
Mijn voorkeur gaat nu naar 2kg havens derby compact met 1kg havens power plus mix en bij elke voorbeurt (3x) een halve schep lucerne Hartog.
Zo, een berg informatie. Ik hoor graag jullie ervaringen met deze voercombinatie of juist tips voor andere producten om weer een mooiere bespiering en extra energie te krijgen

P.s. Ik heb op bokt al vele topics gelezen maar zie vaak soortgelijke vragen voor paarden die toch wel echt op een ander niveau in training staan, jonger zijn of wel wat meer energie uit zichzelf hebben, vandaar dat ik toch zelf een topic geopend heb.