Ik dacht eerst dat het was omdat er haar was weggeschoren voor een echo te maken van zijn pees (had een blessure, zijn nu aan het opbouwen)
Maar het werden dus echt korstjes, dus heb ik een paar dagen zijn benen goed gewassen/geschrubt met isobetadine.
Maar het werd net slechter door het wassen. Zondag heb ik hem nogmaals helemaal gewassen en zijn benen extra aandachtig gewassen met isobetadine. Voelde niets meer van korstjes.. Maandag stond hij opeens vol korstjes op de 4 benen + stalbenen

Dus dierenarts erbij, die zei dat het een soort mok is (paard gaat nog niet op weide ofzo ivm blessure)
Verder staat hij in een schone stal met stro, komt er een paar keer uit per dag. De korsten zitten rondom het been, niet in de kootholtes.
DA zijn advies: scheren, geen water er meer op want dan breidt bacterie meer uit, korten eraf proberen halen en dan mokzalf erop. Het scheren heb ik vandaag gedaan en ik ben echt verschoten hoe slecht het er nu uit ziet

Verder is paard niet mank, eet goed, ... krijgt geen krachtvoer maar fibre mix, wortels en hooi en ik geef nu ook foenegriek-poeder bij.
Is dit echt mok? En hoe krijg ik die korstjes eraf zonder te mogen wassen? Herkent iemand dit probleem?