Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sanet schreef:Mijn Friese merrie heeft een blessure aan het kniebandje, qua tijdspanne hetzelfde als een peesblessure. Ik heb haar laten inspuiten met IRAP, ik laser en koel elke dag en we mogen vanaf volgende week beginnen met draf. Bij had is het ook nog niet 100% hersteld, maar wel al heel veel beter. Ik hou me gewoon aan het schema zoals de DA heeft opgesteld. Ik zie ook overal apen en beren, maar goed, we proberen ons best om het zo goed mogelijk te doen. Rust roest, dus vol goede moed gaan we dit doen.
Wanneer heb je weer controle?
Joolsie schreef:Hoever is de blessure op dit moment herstelt? Ik denk dat het vooral ook belangrijk is om te kijken of er nog veel reactie om de plek heen zit (Dus vocht op de echo) om te zien of de boek wat rustiger wordt. Daarbij zou ik je ook aanraden om op het harde te draven en niet op een zachte bodem, of er moet echt een hele nette bodem in de bak liggen die mooi strak is en zeker niet mul.
Def schreef:Koelen heeft absoluut geen zin meer nu.
De meningen verschillen of koelen überhaupt zin heeft, maar koelen na zeven maanden doet niets meer.
Daarnaast denk ik dat je inderdaad goed de reactie van het been in de gaten moet houden. Of het weer dikker of warm wordt, of gelijk blijft.
Meestal staat voor peesblessures een jaar dus je bent al goed op weg.
Ik zou me aan het schema van de dierenarts houden, tenzij het been ineens warmer en of dikker wordt.
ikke20 schreef:hier inmiddels peeskneuzen expert na 5 peesblessures. zodra het gat gevuld is, is het belangrijk om het drafwerk erbij te pakken. hierdoor gaan de nieuwe vezels in de goede richting liggen en gaan ze sterker worden. vocht kan er vaak alleen uit door te bewegen.
ice vibe vee ervaring mee.
en peescomp. van de groene oss.
mocht je vragen hebben pb maar
Joolsie schreef:Hoever is de blessure op dit moment herstelt? Ik denk dat het vooral ook belangrijk is om te kijken of er nog veel reactie om de plek heen zit (Dus vocht op de echo) om te zien of de boek wat rustiger wordt. Daarbij zou ik je ook aanraden om op het harde te draven en niet op een zachte bodem, of er moet echt een hele nette bodem in de bak liggen die mooi strak is en zeker niet mul.
Rizette schreef:Los zand? Nou daar zijn de meningen dan zeker over verdeeld. Los zand was altijd juist wat het meeste problemen veroorzaakt. Vandaar ook alle eb en vloedbodems.Niet bij alle peesblessures is het een groot probleem,maar wel bij de meeste.