Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
neetoch schreef:Dat is wel een goede idd. Maar als ik zoiets fabriceer ligt het er bij het eerste sprintje af. Zijn er geen bedrijven die bereid zijn hier in mee te denken en iets te fabriceren dat jullie weten toevallig?
SusanH schreef:Ook een neopreen springschoen geen optie? Wij hebben voor de eventing speciale met ook een uitsparing achter. Kunnen niet draaien daardoor, en zijn heel zacht, zitten niet strak.
SusanH schreef:Ik bedoel ook die bal. Uitsparing is misschien niet heel goed gekozen. Deze hebben wij: https://www.horze.nl/springschoenen/kav ... l#color=BL
SusanH schreef:Die bal zit idd in de uitsparing tussen de hoefballen. En draait niet tijdens een eventing parcours. Dus neem aan dat hij dan bij ander gebruik ook blijft zitten. Fijne is dat hij verder niet strak zit, blijft op de plek door de bal die ook zacht is.
SusanH schreef:Geen idee. Wij hebben de full en die pasten goed op ons vorige paard maar ook op ons huidige paard. Beiden rond de 1.75 al heeft het paard die we nu hebben wel veel grotere hoeven, daar zitten ze dus ook prima bij. Ik zou dus zeggen dat ze normaal vallen.
BravoT schreef:Toch even via een andere weg, want je zegt ijzers zijn geen optie. Ik weet hoe klei grond is en inderdaad is dat niet erg handig. Maar dat is eigenlijk met voor ijzers waar die dan op zou gaan staan met zijn achter benen. Nu is hij achter eigenlijk te ruim waardoor ie op zijn voor voet gaat staan. Ik kom uit de drafsport wereld en wij hebben andere ijzers en doen ook andere dingen met ijzers dan rijpaard mensen.
Als je hem achter nu korter maakt in zijn loop. Dus sneller over zijn teen weg laat rollen dan kan het wel eens zo wezen dat ie niet meer op zijn voor voet gaat staan. Om dit te kunnen realiseren zou je hem achter een openteen ijzer kunnen geven. Heel simpel Gezegd is dit een ijzer wat je achterste voren eronder slaat. Dus de opening van het ijzer, normaal dus de achterkant leg je nu voor in de teen. Wij hebben ook een attaxtie gehad en daar werkte het voor. En normaal trappen ze een achter ijzer niet zo maar af.
( als je een rijpaard ijzer als openteen ijzer wilt maken, dan moeten de takken wel iets naar mekaar toe gebogen worden, want anders is het vlak ertussen wel erg groot, wij doen het met een half rond ijzer, dus dit rolt al makkelijkere want rijpaard ijzers zijn vlak )
Succes