Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
BarbaLala schreef:Seniores mag je zeker geven, heeft geen invloed op een parasitaire besmetting. Je zal wel flink wat moet voeren, zeker aan een trekpaard (op de website van Subli kun je de dosering vinden).
Wat voor parasieten zijn het, heeft het dier uitslag?
Hoe is het gebit? Mest normaal? Is het bloed getest?
jillaroo schreef:Misschien de mais uit het rantsoen halen? Dat is voor paarden toch slecht verteerbaar en sommige paarden krijgen er bultjes van.
Amy223 schreef:Seniores is echt super spul, zou ik zeker gaan geven.
Voor de jeuk helpt het misschien om het paard te scheren?
BarbaLala schreef:Voor een allergie hoeft er ook niks nieuws te zijn, die kan zich opbouwen net als bij mensen het geval is.
kwita schreef:Hier ook trekpaarden met mais en luzerne hadden ze hier veel jeuk, na het schrappen van die dingen gaat het goed. Het jeuk paard van ons bleek Cushing te hebben en daardoor ook niet aan te komen. Met name boven op de rug was ze vreselijk schraal. En ze had in de winter vreselijk veel dikke vacht, waar voor ze geschoren werd in het dekenpatroon.Want ook het opgedroogde zweet gaf vreselijk veel jeuk
Granoek schreef:Maar bloedwormen zitten in het bloed en uit het bloedonderzoek kwam dat ze worm-vrij was. Of zeg ik nu iets stoms?
Ik zal nog navragen waarmee ze in augustus ontwormd is.
Ze heeft in ieder geval een regenjas gekregen, voor de effecten van het voer is het nog wat vroeg om al wat te zien denk ik.