Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sizzle schreef:Dat is geen vraag voor internet het is geheel afhankelijk waar ze zitten en hoe lang.
Zo heeft mijn paard een schieffel op de pijp door een klap van een andere veulen toen ze nog in de opfok was. Dit zit daar gewoon inactief te zitten zonder gewricht of pees contact. Dat is heel wat anders dan een schieffel op de kogel door het raken van een balk bijvoorbeeld.
sbfk_horses schreef:Sizzle schreef:Dat is geen vraag voor internet het is geheel afhankelijk waar ze zitten en hoe lang.
Zo heeft mijn paard een schieffel op de pijp door een klap van een andere veulen toen ze nog in de opfok was. Dit zit daar gewoon inactief te zitten zonder gewricht of pees contact. Dat is heel wat anders dan een schieffel op de kogel door het raken van een balk bijvoorbeeld.
Hoelang het er zit is niet bekend, er is ook niet vermeld dat het paard een bemerking had. Moet eigenlijk toch ook wel? Het zit ongeveer halverwege het pijpbeen.
sbfk_horses schreef:Het paard heeft al L gedaan. Heeft bij zijn eigenaar al hoger gesprongen, hoe hoog weet ik alleen niet.
Hoe ik weet dat het paard kreupel is geweest is doordat ik research ben gaan doen naar zijn geschiedenis. Heb ook vóór de research al gevraagd naar foto’s van zijn röntgen, want die waren al gedaan. Heeft hij zelf ook duidelijk gezegd. Heb ik vervolgens niet gekregen en is ook niet op geantwoord. De eigenaar praatte er gewoon over heen en begon aan een heel ander verhaal..
Door de desbetreffende keuringsarts van het paard werd verteld dat hij dus een jaar geleden kreupel is geweest, maar ik weet ik niet hoelang dat was en wat hij had gedaan.
Morgen ga ik bellen met mijn DA.