Tijn8 schreef:Nu is hij stabiel maar als hij weer bevangen wordt ben ik bang dat het afgelopen is met hem.
Er zit nu al zoveel management omheen en het is zo verschrikkelijk zielig als hij bevangen is. Meer dan dit kunnen we eigenlijk niet doen in mijn ogen.
Er komt inderdaad een hoop bij kijken. Ik heb veel over voor mijn beesten, maar er zijn grenzen. En in deze situatie weet ik nog niet wat mijn grens is. Een dierwaardig bestaan uiteraard, maar ik moet het ook leuk blijven vinden.
Dank je Agossie, mijn dierenarts had het ook over een supplement ivm IR. Ik ga er naar kijken.
Pmarena, toevallig heb ik de boel al ingericht voor dikke pony's
. Grote inloopstal van 6x3,5, bestrating daarvoor van 10x5, een stuk zand van 10x5, de paddock aansluitend van 18x40 en vanuit de paddock de track op rondom het weiland met een speelplaats met heuvel en schuurpaal. Alles is ingezaaid met paardengras vorig jaar. Desondanks is hij in mei door een uur gras hoefbevangen geworden en nu dus om niets. Letterlijk. Ik durf hem echt, maar dan ook echt niet op de track te zetten, want daar kan nu nog gewoon gegraasd worden.
Andere dikke pony gaat met paard elke dag een uur of wat op het weiland/track, dus pony staat amper alleen. In de nacht sluit ik het stuk bij de inloopstal af en dan krijgt paard zijn stal met paddock en weide. Dus dan staan de pony's samen. Desondanks vind ik pony niet happy momenteel. En vooral dat moet veranderen, want ik heb er echt moeite mee om hem te veroordelen tot alleen paddock. Het zou anders zijn als ik 3000 m2 meter tot een zandpaleis om kan toveren, maar ik zit op klei en dat geld heb ik niet (en de gemeente gaat dat nooit goed vinden).
Dank je Tessebes, je maakt exact mijn punt.
Wat triest Polly. Ik krijg nog wel eens het gevoel dat we maar ALLES over moeten hebben voor onze dieren, maar dat is niet altijd ten behoeve van het dier.