Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Pferdelove schreef:rien10 schreef:Je geeft zelf het antwoord al. Ze verbeterde bij rust.
Maar een paard 3 maanden opsluiten in een stal is toch niet paardwaardig? Ze heeft ook al 2 jaar niet meer langdurig in een stal gestaan.
SETEFURII schreef:Pferdelove schreef:rien10 schreef:Je geeft zelf het antwoord al. Ze verbeterde bij rust.
Maar een paard 3 maanden opsluiten in een stal is toch niet paardwaardig? Ze heeft ook al 2 jaar niet meer langdurig in een stal gestaan.
Als jij met een gebroken rug zit ga je ook 3 maanden moeten rusten, waarvan waarschijnlijk 1,5 a 2 maanden PLATTE rust. En dan 1 maandje lichte beweging. Jij kan op krukken lopen als je een breuk hebt in je been of voet, je paard niet.
Dus als je echt paardwaardig wilt denken zou ik een grote box voorzien met voldoende bedekking, goed voedermanagement en voldoende afleiding. Want anders kan het wel eens zijn dat het een one-way-ticket wordt...
Suzanne F. schreef:Je weet dat verbeend hoefkraakbeen sowieso al behoorlijk ernstig is? Laat staan dat het ook nog eens breekt? Wat hebben de artsen gezegd over de prognose? Want ik kan me niet voorstellen dat het heel veel meer dan een grasmaaier kan worden, als hij ooit weer rad gaat lopen.
Arabesk schreef:Ervaring met een gebroken hoefbeen. Paard in gips, speciaal beslag, boxrust. Breuk heelde paard bleef kreupel. Advies afmaken.
En toen...
Paard van de ijzers, uit de stal, in de kudde, regelmatig bekapt. Paard rijdt weer wedstrijden, zelfs 2e geworden op een klasse 2 endurance 40 km wedstrijd.
Sterkte!
Duhelo schreef:@denisesilver: nee, dat zeg ik toch ook net? het is niet omdat er vaak rust en gips voorgeschreven wordt, dat dit in alle gevallen zo is. Dat is echt iets dat je niet kan vergelijken en van geval tot geval moet bekijken.