Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Elvirawortel schreef:Snap ik. Ik doe ook nooit meer in het buffet dan de dagelijkse hoeveelheid. En zoals ik zei, van suiker eten paarden door ook al is het niet goed voor ze.
troi schreef:Tja dat heeft dan wel als aanname dat een paard instinctief goed weet wat hij of zij nodig heeft. Ik vraag me dat altijd erg af, anders zouden paarden toch nooit vergiftigd kunnen worden? Of altijd eten wat gezond voor ze is? Ik ken genoeg lastige eters die echt het gezonde spul weigeren te eten maar een moord doen voor een suikerklontje..
Maw, ik zou dit niet doen omdat ik bang ben dat het dier zichzelf uit balans eet.
Anoniem schreef:Zou dan zout en zeewier dagelijks aanbieden..
rien10 schreef:troi schreef:Tja dat heeft dan wel als aanname dat een paard instinctief goed weet wat hij of zij nodig heeft. Ik vraag me dat altijd erg af, anders zouden paarden toch nooit vergiftigd kunnen worden? Of altijd eten wat gezond voor ze is? Ik ken genoeg lastige eters die echt het gezonde spul weigeren te eten maar een moord doen voor een suikerklontje..
Maw, ik zou dit niet doen omdat ik bang ben dat het dier zichzelf uit balans eet.
Precies. Is het ooit onderzocht; dat paarden instinctief weten wat ze moeten hebben.
Want, waar komt over-eten dan vandaan. En koliek, het eten van giftige planten, waarom doet iedereen dan zo spastisch over Jacobs Kruiskruid en muesli met suiker? Hoe komt het dan dat paarden hoefbevangen raken? Als het paard het van nature goed doet, eet hij dat toch allemaal niet?
Uit mijn vragen kan je al merken dat ik er geen voorstander van ben.
Ibbel schreef:Koper schreef:Zout is bij mijn weten ook het enige bestanddeel wat ze zelf op tijd aanvullen.
Wat paarden NIET zelf aanvullen. Is vrij recent onderzocht. Ik zal eens kijken of ik de link naar het artikel kan vinden.
yarkayunda schreef:Hoe voeren jullie moeder aarde? Op internet staat dat je 1 a 2 lepels over het voer moet doen maar kan je het niet ook in een bak doen en onbeperkt geven, zodat ze het kunnen pakken als ze het nodig hebben? Of eten ze dan te veel