Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Ibbel schreef:Ik peins er niet over zelf te gaan beunhazen en laat ook absoluut geen zelfbenoemde 'bekappers' bij mijn paarden. Hier komen alleen volledig geschoolde professionals over de vloer.
Clasical schreef:Een hele belangrijke is dat nog veel paarden hier in NL een leven kennen van 24/7 op stal in de winter en als er al een mogelijkheid is tot buiten is dit zeer beperkt.
Paarden in deze omstandigheden zullen nooit een optimale (hoef)conditie hebben, in tegenstelling tot bv. Amerika of Australië, waar paarden veel buiten komen en er van nature doorgaans een gevarieerde bodem beschikbaar is.
Clasical schreef:Een hele belangrijke is dat nog veel paarden hier in NL een leven kennen van 24/7 op stal in de winter
Clasical schreef:en als er al een mogelijkheid is tot buiten is dit zeer beperkt.
Clasical schreef:Paarden in deze omstandigheden zullen nooit een optimale (hoef)conditie hebben, in tegenstelling tot bv. Amerika of Australië, waar paarden veel buiten komen en er van nature doorgaans een gevarieerde bodem beschikbaar is.
Clasical schreef:Zoals zo vaak word gezegd;blote voeten en natuurlijk hoefonderhoud
Clasical schreef:gaat altijd hand in hand met algehele omstandigheden.
Clasical schreef:Een paard 24/7 op stal en buiten in een moeras zetten
Clasical schreef:die zal nooit gezonde hoeven krijgen, maar door er een ijzer onder te slaan worden die voeten ook niet gezonder, enkel een lapmiddel.
Clasical schreef:Verder vind ik dit een alles omvattend artikel;
http://denkenoverpaarden.nl/2016/08/13/ ... ijde-voet/
Avalanche81 schreef:Dat hebben heel veel sportpaarden ook niet. Wilde paarden wel afhankelijk van waar ze leven natuurlijk. Wilde paarden in Missouri hebben andere hoeven dan de paarden op de kust. Als je het leuk vindt, moet je eens naar de Outer Banks in North Carolina gaan, kun je met wilde paarden zwemmen. Die hebben wel andere hoeven.
Avalanche81 schreef:Clasical schreef:Paarden in NL verschillen van paarden in de VS
dus hier kunnen paarden niet probleemloos blootvoets....
Waar exact haal je dat vandaan?
Avalanche81 schreef:Clasical schreef:Paarden in NL verschillen van paarden in de VS
dus hier kunnen paarden niet probleemloos blootvoets....
Waar exact haal je dat vandaan?