Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ClaudiaHS schreef:Dan ben ik misschien niet zo'n vriendelijk baasje maar ik heb om die reden dus wel stroom bovenop de palen gemaakt.
Toen onze pony vorig jaar bij ons kwam zoog hij de hele dag door.
Zijn tanden zien er dan ook niet erg mooi uit, al vond de tandarts het nog heel erg meevallen voor een luchtzuiger.
Na een aantal weken bij ons met 24/u p.d buiten met schuilstal, vriendjes en onbeperkt hooi, werd het zuigen al een heel stuk minder en beperkt tot 5-10x p.d
Maar omdat hij dus mijn nieuwe omheining sloopte heb ik overal schuin van die ringisolatoren op gedraaid met koord en stroom.
Ik merk niet dat hij hier stress van ondervindt en als hij echt wil zuigen staat er nog een afgezaagde boom op perfecte hoogte voor hem.
Nog maar heel zelden zie ik hem in die boom hangen.
Pony is trouwens 10 jaar oud en voorgeschiedenis helaas niet bekend.
Bora2013 schreef:Hoi, wellicht heb je hier iets aan. Is link naar artikel van Machteld van Dierendonck over dit onderwerp.
https://www.veearts.nl/2017/in-de-winte ... lsyndroom/
troi schreef:Tja ik denk altijd maar, liever wat korter en fijner leven (tanden zullen veel rapper slijten) dan langer maar minder fijn.. Maw ik zou hem laten zuigen, natuurlijk als je alle mogelijke maagproblemen hebt uitgezocht.