Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
orion456 schreef:wilgentakken (maar dat wordt moeilijk kauwen zonder tanden) en duivelsklauw helpen bij pijn. Maar voor de toepassing op jouw paard vraag Jente Driessen van http://www.horsecomplete.nl eens. Zij zal je graag willen adviseren.
onstekingsremmend is idd gember en curcuma.
superpony schreef:Duivelsklauw gaat echt niet voldoende helpen als de EOTRH in een stadium is dat ze eruit moeten.
Janneke2 schreef:superpony schreef:Duivelsklauw gaat echt niet voldoende helpen als de EOTRH in een stadium is dat ze eruit moeten.
?
Niemand weet dit.
En het kan soms waar zijn, maar is ivm de vraag van TS niet relevant.
Duivelsklauw kan een dier met pijn helpen om minder pijn te hebben, daar ging het om.
(Idem gember en curcuma plus peper.)
Hoeveel pijn het dier van TS heeft is onduidelijk.
...en het is wat mij betreft aan te raden 'iets te proberen', maar het enige wat je hopelijk ziet is een blijer paard.
De kamille gaf ik als thee![]()
![]()
Een kopje water aan de kook, 10 minuten spul er in, in een emmer (= laat je dier hooguit lauw water drinken!)
...en daarna de zeef: het water over de planten, de kamilledrab over het hooi.
Citaat:Natuurlijk weten mensen dat wel. Als je niet kan zien wanneer een paard pijn of last heeft, moet je beter kijken.
Voor hij pijn toont kan hij inderdaad al pijn hebben, maar wanneer hij last begint te krijgen en je ook kan zien dat het paard EOTRH heeft, is het al zeker dat het zeer doet.
Citaat:Het effect van Duivelsklauw is ook goed te meten als je ermee start wanneer een paard klachten heeft en het daarna wel of niet minder wordt.
Mariljo schreef:Ik denk zelf ook dat kruiden niet genoeg helpen tegen de pijn van eotrh. Kan ze nog wel wortels afbijten? Je kan misschien de pijn testen door met je duim en wijsvinger net boven de buitenste snijtanden te knijpen. Dan merk je snel genoeg of ze pijn heeft en als je kruiden gevonden hebt kun je het nog is testen, misschien weet je dan of het zin heeft.