ik heb vorig jaar een zwaar vermagerde, verwaarloosde pony opgehaald. Nooit ontwormt, nooit geënt, regenschurft, vergroeide voeten, stukke wangen door zijn tanden en alle drama die je kunt bedenken.
Nu is hij ontzettend opgeknapt. Voeten zijn goed, hij is op prima gewicht, laatst voor de 2e keer naar de tandarts geweest, mestonderzoek, wormenkuur, opnieuw mestonderzoek, basis enting; gewone enting, tweede enting. Noem het hele riedeltje maar op.
Alleen mijn probleem blijft dat hij vies mestwater heeft, of hoe ik dat moet noemen. Zijn mest is goed, niet te dun. Maar hij laat soms 'vieze scheten' en vies mestwater waardoor zijn billen, achterbenen en staart erg vies worden. Hij staat met zijn vriend in een paddock, met binnenplaats en hun stallen, waar ze de hele dag beschikking tot hebben. Hij staat op strokorrels waar hij niet van eet, hij heeft niet-rijk hooi de hele dag tot beschikking en hij krijgt een halfje krachtvoer met weinig suikers.
Ook krijgen ze om de zoveel tijd een zandweg kuurtje omdat ze overdag de paddock tot beschikking hebben, maar ook dit verbeterd niet.
Wie o wie heeft de gouden tip? Mijn andere mini op dezelfde stalling met hetzelfde aan voer etc heeft nergens last van. Ik ben bang dat het misschien toch nog een stukje van de verwaarlozing is, dat nog iets moet aansterken oid. Ik heb op internet gekeken maar kom op heel veel verschillende supplementen, dus ik ben op zoek naar ervaringen.