Ik ben opzoek naar een voeradvies voor mijn jonge KWPN-merrie van 2 jaar en 8 maanden genaamd Lily-Fee (Hitmaker x Goodtimes x Flemmingh). Lily-Fee is een gezond en blij paard en eigenlijk verloopt alles super goed met haar. Echter, wat niet zo gek is voor een jonkie, is zij nog erg weinig bespierd. De komende maanden wil ik het longeren en lange lijnen zo drie keer in de week gaan oppakken en zo gaan begeleiden naar zadelmak maken en mogelijk een stamboekkeuring/IBOP keuring aan het einde van het jaar. Ik zeg mogelijk omdat Lily-Fee zelf mag aangeven of dat realistisch is. Gaat ze opeens weer mega groeien of geeft ze aan meer tijd nodig te hebben, doen we dat.
Tot zij ongeveer 2 jaar en 4 maanden was gaf ik Lily-Fee Pavo Podo Grow of het supplement van Pavo Podo in de weide seizoen. Hier waren wij beide zeer te spreken over totdat ze opeens ontzettend hiervan ging aanzetten. De dierenarts heeft toen ook bevestigd dat er wel iets af mocht. Ze was niet kleddervet, maar wel in iets rijkere conditie

Vanwege het advies van de dierenarts ben ik haar op een vitaminebrok gaan zetten, Pavo Vital. En ook dat bevalt ons beide prima. Ze is mooi wat kilo’s kwijt, Lily-Fee eet het graag en ze heeft geen tekorten volgens een bloedtestje van 16 februari. Echter gaven zowel een andere dierenarts als de hoefsmid aan dat ze wel arm gespierd is. Daarom zou ik heel graag voeradvies willen hebben. De dierenarts en de hoefsmid hebben ook advies gegeven, maar dat was zo verschillend dat ik heel benieuwd ben naar wat Bokt vind. En om een open mind te hebben plaats ik de adviezen hier nog niet.
voorwaarden aan het voer voor Lily-Fee
Lily-Fee staat 24/7 in een gemengde kudde met jonge en oudere paarden.
Zij krijgt in deze kudde elke dag onbeperkt eerste klas hooi van eigen land.
Lily-Fee is een makkelijke eter en lust veel.
Lily-Fee eet op normaal tempo.
Lily-Fee heeft nooit problemen gehad als koliek, hoefbevangeheid of diarree o.i.d.
voorwaarden aan het voer voor mij
Wij hebben gratis basisbrok op stal van Pavo wat wij zelf mogen pakken. Dit hoef ik niet perse te gebruiken, maar het kan.
Ik zie Lily-Fee 1 keer per dag en voer haar dan zelf. De portiegrootte moet dus dagelijks gegeven kunnen worden en in 1 keer.
De stalhouder of iemand anders kan Lily-Fee niet voeren.
Ik kan zelf voer inkopen en heb daar budget voor.
Ik zoek voer voor spieropbouw bij een jong paard.
Ik ben niet gebonden aan een bepaald merk.
Nou een heel verhaal weer en ik ben heel benieuwd naar jullie ideeen!
Alvast ontzettend bedankt!
Ps. Nog wat foto’s voor het idee. Lily-Fee voor de tweede keer aan de dubbele lijnen.