Ik heb helaas niet zo veel ervaring in voer en dan specifiek brok. Hooi krijgen ze hier zomer en winter 24/07 tot hun beschikking en er hangt altijd een zout/miniralen baksteen in hun stal.
Mijn paard zou wat meer energie mogen hebben in de trainingen maar liefst zonder te druk te worden in zijn hoofd..
Als ik mijn paard 4-5 / week rijd ( of meer) merk ik gewoon dat z’n energie verder te zoeken is dus ik heb het gevoel dat hij niet genoeg heeft aan zijn brok nu ik meer rijd ( vroeger 3x/ week).
We rijden gewoon laag niveau dressuur dus geen super zwaar werk.
Op dit moment krijgt hij 2x per dag ongeveer 1,5kg brok onderhoudsmengeling van Mijten en nu sinds kort al zo’n handje tot 0,5kg basis sportbrok van Havens als ik veel rijd.
We hebben reeds al vit. B vloeibaar bijgevoerd op aanraden dierenarts maar daar werd hij heel heet in zijn hoofd van helaas. ( ik weet even niet meer welk merk).
De reden dat hij maar 2x per dag gevoerd krijgt is omdat hij thuis staat en met werk krijgen wij het helaas niet voor mekaar vaker dan 2x/ dag te voeren.
Mijn paard:
10 jaar oud
1m73 groot
Kwpn’er
Staat er op dit moment goed bij, vacht glanst, niet te dik en niet te mager.

Wat denken jullie? Zou ik gewoon wat meer sportbrok en voer geven? Ander suppliment erbij?
Mijn paard is enorm kieskeurig en alles wat ‘speciaal’ ruikt of smaakt eet hij niet