11 januari kreeg ik 's avonds laat een appje van de eigenaar van mijn paard (een fries), met een foto dat hij zijn neus open had gehaald... En niet een beetje...
Echt op de plek van de neusriem had hij een winkelhaak gemaakt van 4 x 2, dierenarts is geweest om te hechten en heeft alu-spray erop gedaan. Leek allemaal wel goed.
Maar vorige week begon er aan de bovenkant een stukje open te staan en er leek een bult te zitten, die hard aanvoelde (geen vocht). Dierenarts laten kijken, die geeft aan dat het wel kan komen doordat hij zich mogelijk hard heeft gestoten (we weten niet hoe hij die winkelhaak heeft gekregen, een paar druppeltjes bloed gevonden maar geen scherpe randen). Daarbij kan het botvlies geïrriteerd zijn geraakt en kan er een blijvende bult ontstaan. Gewoon beetje schoonhouden en acederm erop was het devies.
Oké, prima... niets aan de hand...
Vorige week woensdag telefoon van de eigenaar. We zouden die avond weg, maar hij trof mijn paard aan met een etterende wond. Waarschijnlijk heeft hij met het spelen de wond open gekregen. Gaat nog wel eens ruig er aan toe buiten

Maar ik vond zaterdag toch wel dat het vlees er onder (er is intussen een heel klein lapje huid met haar verdwenen, opening is ongeveer 4mm bij 1 cm) erg roze en dik. Ik ben daarom bang voor wildvlees...
Eigenaar vind het niet zo rampzalig, die laat het gewoon opereren. Maar ik hoop toch nog op dé tip tegen wildvleesgroei.
Helaas is mesitran geen optie, want we hebben een paard die dan de hele dag aan de neus van de mijne gaat staan likken