Als voorwaarde om een Tinker met pssm1 goed te laten functioneren, kan ik na vele ervaringen van mezelf en om me heen toch wel stellen dat zoveel mogelijk buiten houden meestal de oplossing is. En dan niet op een postzegel waar ze alsnog amper hun kont kunnen keren, maar een plek waar ze aangemoedigd worden te bewegen, zoals bijvoorbeeld een paddock paradise. Indien nodig moet dit aangevuld worden met dagelijkse training, hoeft niet zwaar te zijn, maar wel actief. Jonge paarden kan je bijvoorbeeld mee gaan fietsen of hardlopen.
Als je dit zelf niet kan bieden, zou ik overwegen een ander thuis te zoeken. Verkopen is natuurlijk erg eng, maar door secuur te zoeken en te beginnen met een proefperiode of bruikleen (van beide kanten) kan je de kans op door verkoop erg verkleinen.
Menig Tinker met pssm1 doet het best aardig op gras, dit verschilt per individu en zal uiteraard samen hangen met voeding en beweging.
De voeradviezen hierboven kan ik me bij aan sluiten.
Heel veel Tinkers hebben pssm1, dit hoeft echt geen inslapen te beteken. Wel een bewustwording van hoe het dier gehouden wordt. Want heel eerlijk, voor geen enkel paard, en al helemaal geen Tinker, is veel op stal staan gezond.
Het verhaal via deze linkt geeft enorm veel nuttige en realistische informatie in begrijpbare tekst.
https://thehorseindepth.com/pssm-zeer-p ... afwijking/