Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Ilja_1997 schreef:Wat heftig! Heeft de da nog bloed afgenomen oid om te testen of het daadwerkelijk een vergiftiging is door het graszaadhooi? En hoe ziet zijn toekomst er nu uit? Houdt hij er wat aan over of is de prognose volledig herstel?
Delphi schreef:Wat heftig! Het zou zeker kunnen komen door graszaadhooi dat endofyten bevat. Als het daar door komt noemen ze het ook wel eens raaigraskramp. Ik heb zelf ook wel eens graszaadhooi, maar dat is gecertificeerd en gegarandeerd vrij van endofyten.
Komt dit hooi van een fouragehandel o.i.d.? Want dan vind ik het wel slecht dat het niet vermeld is.
Wat een opluchting dat hij er niets aan over zal houden. Je schrikt je echt dood als je je paard er zo bij ziet staan. Beterschap!
Nickolay schreef:Delphi schreef:Wat heftig! Het zou zeker kunnen komen door graszaadhooi dat endofyten bevat. Als het daar door komt noemen ze het ook wel eens raaigraskramp. Ik heb zelf ook wel eens graszaadhooi, maar dat is gecertificeerd en gegarandeerd vrij van endofyten.
Komt dit hooi van een fouragehandel o.i.d.? Want dan vind ik het wel slecht dat het niet vermeld is.
Wat een opluchting dat hij er niets aan over zal houden. Je schrikt je echt dood als je je paard er zo bij ziet staan. Beterschap!
Het hooi komt van het land achter ons huis, dus niet van een fouragehandel. Volgens mijn vriend kon er niets verkeerd inzitten. Maar het is wel frappant dat hij zo snel is opgeknapt nadat we ander hooi zijn gaan voeren
BigBen schreef:Nickolay schreef:@BigBen Nee zijn ogen waren normaal en hij had ook geen neusloop.
Een soort tic aan de oogbal en neusloop zijn de eerste, en meest voorkomende symptomen van een lolitrem vergiftiging. Toch vreemd.
BigBen schreef:Dan was het waarschijnlijk toch geen lolitrem vergiftiging.
Maar het blijft vreemd.
BigBen schreef:Je kunt het hooi laten onderzoeken op lolitrem.
Diverse labo's bieden zo'n analyse aan, maar ik weet eerlijk gezegd niet wat het kost.