Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Hilary schreef:Wij geven één keer per dag hooi, maar dan wel gelijk genoeg tot de volgende voerbeurt. Ze staan dus nooit zonder. Maar dan moet je dus wel voldoende hooi geven, anders werkt het niet.
Paarden die gaan klooien omdat het hooi op is, krijgen te weinig. Bij ons staan ze tussendoor te snurken of zijn ze wat aan het spelen en rennen, maar dat doen ze niet pas als het hooi op is.
Ik zou eens wegen wat “een berg” is. Het kan er heel enthousiast veel uitzien, maar als ik één plakje hooi heel goed opschud, lijkt het ook heel wat. Ga je het wegen, is het maar 2 kg.
Ineke2 schreef:Ik ben echt verbaasd dat hier meerdere mensen zeggen dat het zat is.
Ben het eerder eens met de rest dat als er zo vaak bij gevuld moet worden de stalhouder eens kritisch moet kijken naar de slowfeerders moet gaan kijken en of hij er meer in kan doen.
Mijn paard ( IJslander) staat op onbeperkt hooi en doet het daar heel goed op. Zij staat in een paddock paradise in een groep.
De paarden in de boxen hebben allemaal ook een groot slowfeeder net wat 2x per dag gevuld word en zo eigenlijk nooit leeg is.