Meet Finnegan, ofwel, Finnetje voor mij!

Een 13 jarige (s)tinker! Hij heeft al eens eerder straalkanker gehad, wat destijds is uitgesneden. Hij heeft toen 6 weken op de kliniek gestaan.
Afgelopen juli, op het droogste moment in jaren, was het ineens terug. Binnen een week was de straal week en was er een woekering te zien. Vanuit niets naar een woekering op 2 benen. Direct de smid erbij die het heeft bevestigd. De vloer zakte onder de voeten weg. Hij had op beide voorvoeten een plek zitten, rechts heel groot, links een klein plekje.
De hoefsmid gaf aan dat het 2 kanten op kan. Het kan stabiliseren, of erger worden. Aangezien Fin destijds in de kliniek rechtop in de box stond en er dood ongelukkig stond te zijn, wilden we hem dat geen 2e keer aan doen. Hij staat hier namelijk in een hit actief stal.
We hebben er voor gekozen iedere 4 weken de smid te laten komen, schoon te houden en behandelen met kopersulfaat in combinatie met CTC spray.
Zo zag het er in juli uit, dit is rechts:

De woekering zat overal!

Beide voorvoeten blijven behandelen en wonder boven wonder, was links de woekering weg na 4 weken!

Rechts was uiteraard nog wel slecht, dit was augustus:

De behandeling is doorgezet en links bleef schoon.
Ik heb van september geen foto gemaakt, maar toen kwam oktober!

En inderdaad, het was enorm geslonken! De smid heeft op dat moment ook aangegeven dat om de 4 weken niet meer hoeft. We zijn weer naar om de 8 weken gegaan.
En vanmorgen hebben we deze foto gekregen:

Links is nog steeds schoon en rechts heeft nu nog maar een klein plekje! We zijn er nog niet, maar wel voorzichtig optimistisch dat het in ieder geval stabiel is voor nu!
Ik zal updates plaatsen als jullie er interesse in hebben. Maar het was vanmorgen een enorme opluchting dat het nog steeds goed gaat.