Ik ben aan het twijfelen over het voer voor mijn 4-jarige ruin.. Helaas is hij erg afgevallen in korte tijd..
We zijn begin Augustus verhuist naar een andere stalling. Hij stond voor mijn gevoel niet helemaal op zijn plek daar, en ik ook niet helemaal. Om wat meerdere redenen heb ik dus besloten om op 30 September weer te verhuizen naar onze huidige stalling. Helaas is hij erg afgevallen op de vorige stalling, waardoor hij nu toch wel aan de dunne kant is.. Te dun voor een 4-jarige vind ik.
Op onze huidige stalling staat hij overdag in de wei met andere paarden, en in de nacht op stal. Daar hangt een groot hooinet waar altijd genoeg ruwvoer in zit. Verder krijgt hij 2kg basisbrok per dag en krijgt hij 1kg Seniores priores per dag. SP kreeg hij altijd al bijgevoerd. Op aanraden van de DA vorig jaar, toen ik hem kocht, aangezien hij toen ook aan de dunne kant was. Sindsdien hebben we dat er in gehouden aangezien hij 't erg lekker vind

Nu snap ik dat zovaak verhuizen veel stress geeft, en dat dat vast meespeelt met het afvallen. Maar nu ben ik een beetje aan het rondkijken wat ik nu het beste kan geven aan een 4-jarige in de groei. Hij is namelijk binnen een jaar van 1,64 naar 1,68 gegaan, en ik heb het gevoel dat hij weer wat is gegroeid. Morgen ga ik hem weer meten.
Ik kreeg van mijn eerste staleigenaar de tip om hem weer op sportbrok te zetten. Hij kreeg bij hem Havens sportbrok en daar deed hij het prima op. Ook omdat mijn paard altijd wel energiek is en vaak een sprintje trekt in de wei etc, zei hij dat sportbrok misschien toch wel wat beter is dan 'gewoon' onderhoudsbrok.
Maar aangezien er zóveel verschillende voer(soorten) en merken zijn, ben ik een beetje de weg kwijt wat nou goed is. En supplementen etc.. En wie weet is wat ik nu geef prima, maar ik twijfel toch wel.. Of dat ik er toch iets bij kan geven. Of dat ik gewoon wat geduld moet hebben

Overigens is eind Augustus de tandarts weer geweest en heeft hij in de zomer nog een wormkuur gehad.