Mijn merrie heeft bij elk mestonderzoek een wormbesmetting. Soms best een flinke ook.
Toen ik haar kocht werd ze gelijk getest voordat ze de wei op mocht. Toen kwam al naar voren dat ze flink besmet was. Ze was toen net 4 jaar. Ik dacht dat kont vaker voor bij jonge paarden. Helaas, 3 jaar later is het nog niet weg. Of blijft ze er gevoelig voor.
Bij ons op stal regelt de staleigenaar de worm onderzoeken en de wormkuren. Dit doet ze samen met de kliniek waar ze mee samen werkt. Mijn paard staat al lange tijd met dezelfde paarden in de wei (4). De andere paarden hebben geen of lichte wormbesmetting. Terwijl die van mij vaak een flinke heeft. De staleigenaar is heel secuur. Ze krijgen ook allemaal een kuur die ze op dat moment nodig hebben.
Omdat ze constant met wormen blijft zitten heb ik via Worm&Co ook een paar onderzoeken besteld. Ik dacht ik wil wel eens weten of zij hetzelfde zien als de da. De kliniek en worm& Co kwamen de laatste twee onderzoeken met dezelfde resultaten.
Ik snap niet dat ze zo gevoelig voor wormen blijft. Ze krijgt een supplement voor de darmen en wordt goed ontwormt
Iemand tips?