Ik maak ook even een topic aan omdat ik geen voerexpert ben en dus niet weet wat te doen in deze situatie.
Ik heb sinds juni een prachtige merrie, KWPNer, 9 jaartjes. In februari heeft zij een veulen gehad en die is toen ze naar mij kwam gelijk afgespeend. Echter was ze nogal schraal toen ze bij mij kwam en dat is ze nog steeds, dit door het zogen. Door een wond aan het been van de veulen heeft ze tot eind juni ook niet op de wei gestaan.
Bij mij is ze meteen op het weiland gegaan, daarna kwam helaas de droogte dus toen ging de stal over op strookbegrazing. Ze heeft toen ook hooi bijgevoerd gekregen op het land, inmiddels zijn de weides weer lekker groen dus wordt dat niet meer gegeven.
Ze krijgt nu (ong. 6 weken al) van mij:
- Pavo Slobbermash (ruim 1 kg)
- schep Pavo Vital brok
Doe er inmiddels ook lijnzaadolie doorheen, had begrepen dat dit ook goed was.
Echter blijft ze maar schraal. Ze heeft wel een grasbuikje, maar bij de ribben en achterhand zie ik geen verbetering. Ze heeft echt een ingevallen achterhand en de ribben zijn goed zichtbaar. Ze gaat 24/7 in de winter in een uitloop dus wil eigenlijk wel even vlees op de botten kweken. De tandarts is trouwens geweest

Hopelijk heeft iemand tips wat ik nog meer kan bijvoeren