Balou_k @ [MD] Duimen draaien voor ons Grace
Balou_k @ [IM] Tot een volgende keer lieve zwartkop..
[IM] Dag lieve clown, dag lief vriendje, dag Dakota.
‘Schat, zullen we het toch nog een keer proberen? Ik mis de paarden zo enorm.

Half Nederland en heel België afgestruind naar een Quarter of Paint jaarling. Want immer ben ik zwanger en heel handig is het dan niet om een paard te kopen waar we dan direct op ‘moeten’. Daarnaast is zo’n jong dier leuk bij ons haflingerveulen dat in augustus wordt geboren.

Eerste jaarling bleek PSSM te hebben, jammer..

Nog wat paardjes later vonden we ‘hem’ dan. Little mister breeze, een paint jaarling hengstje. Leuk, nuchter karakter. 5 panel getest en klinisch goed. Moest dringend naar de hoefsmid, maar dat lost zich redelijk vanzelf op.
Thuis direct ontwormt, waarna de wormen in groepjes gedag kwamen zeggen.

Bloedje getrokken, en buiten wat ijzer tekort ook goed. Mooi, goed voeren en over enkele weken nog eens een mestonderzoek en alles zou goed zijn.
‘Aldus, of zo, dachten wij dan’
Bij het buiten zetten vandaag raakte zijn buurman dusdanig in paniek dat deze zich uiteindelijk los trok en de stal in rende. Hier is hij zo van geschrokken dat hij over zijn stal is gesprongen. Mister is +/- 1,35 en de stal 1,45. Recht tussen de voeremmers. Hij bleef hangen met zijn achterbenen en na enig spartelen kwam hij toch los.
Direct alles gekoeld en ontsmet. Dierenarts heeft ontsteking remmers en pijnstillers gegeven. Deze heeft hij deze avond nogmaals gehad. Hij heeft oprecht pijn. Loopt over het algemeen stijf en kreupel. Morgen komt de DA weer en als nodig laden we hem op en rijden door naar de kliniek.

Iemand ervaring met dergelijke ongeluk’jes’? Het topic is vooral bedoeld om de vorderingen bij te houden en om mijn hart te luchten. Uiteraard heb ik contact met mijn dierenarts.