Paard eet Kruiskruid

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rietje88

Paard eet Kruiskruid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-18 14:23

Iemand toevallig ervaring met een paard dat KruisKruid gegeten blijkt te hebben? Hoor graag jullie ervaringen...

Licor

Re: Paard eet Kruiskruid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 14:29

Ik zou het paard iets geven om de lever te ondersteunen..
Bijvoorbeeld liver comp van phytonics

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 14:37

Hoe weet je dat hij het gegeten heeft. En weet je zeker dat het Jacobs kruiskruid was

rietje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-18 22:17

Licor schreef:
Ik zou het paard iets geven om de lever te ondersteunen..
Bijvoorbeeld liver comp van phytonics

Klopt, is al onderweg, komt waarschijnlijk morgen binnen! Thanks!

rietje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-18 22:17

pillow schreef:
Hoe weet je dat hij het gegeten heeft. En weet je zeker dat het Jacobs kruiskruid was

Is vast gesteld door arts.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 22:32

Leverschade dus? En zeker jkk en geen leverbot?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 22:37

Wat adviseert je dierenarts?

rietje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 09:30

tamary schreef:
Leverschade dus? En zeker jkk en geen leverbot?

Klopt,geen leverbot. Ik ben benieuwd of meer mensen dit hebben mee gemaakt. En welke symptomen er toen waren. Op stal werd mij verteld dat paarden dit niet eten. De mijne blijkbaar wel...

rietje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 09:31

Grit schreef:
Wat adviseert je dierenarts?

Er wordt medicatie op gestuurd.maar ben benieuwd of er meer paardeneigenaren zijn die dit hebben mee gemaakt en wat de symptomen waren...etc..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 09:32

Mijn oude tinker at het ook. Als hij de kans kreeg snaaide hij het gewoon op. Helaas had hij eerste jaar in engeland gestaan en daar het kunnen eten. Zijn lever is nooit 100% geworden maar hij is er wel aardig oud mee geworden.

Voor hem een leefomgeving toen die volledig jkk vrij was dus

rietje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 10:43

karuna schreef:
Mijn oude tinker at het ook. Als hij de kans kreeg snaaide hij het gewoon op. Helaas had hij eerste jaar in engeland gestaan en daar het kunnen eten. Zijn lever is nooit 100% geworden maar hij is er wel aardig oud mee geworden.

Voor hem een leefomgeving toen die volledig jkk vrij was dus

Ja zie je wel...dat 'ze eten het toch niet' gaat niet voor iedereen op..wat waren de symptomen?

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 10:47

Bijzonder. Ik dacht altijd dat ze zulke dingen alleen eten als er niks anders zou zijn. Maar misschien vinden zulke paarden het dan wel een lekker smaakje vinden? Net als dat de een wel spruiten lust en de ander totaal Niet?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 10:57

Mijn oudje was in de acute fase erg lichtgevoelig. Zijn huid verbrandde waar je bij stond bij zonnig weer twee jaar een uv werende deken opgehad. Daarnaast vooral allergien door zijn slechtere lever konden afvalstoffen niet lekker afgevoerd worden en bleek hij voor veel dingen allergisch wat zich uittte in hoesten.

Snel jeuk gevoelig voor suikers gevoeliger voor bevangenheid. Maar aangezien hij ook pssm had is lastig te scheiden waar het vandaan kwam.

Overigens die van mij at ook vlas met grote monden tegelijk. Dat was lekkerder dan hooi zelfs

rietje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 11:42

puppy1128 schreef:
Bijzonder. Ik dacht altijd dat ze zulke dingen alleen eten als er niks anders zou zijn. Maar misschien vinden zulke paarden het dan wel een lekker smaakje vinden? Net als dat de een wel spruiten lust en de ander totaal Niet?

Ja gek hè. Daar ook mijn vraag, om daar een beetje achter te komen. Weet wel dat als.her gedroogd tussen het hooi zit ze het niet meer kunnen herkennen aan de geur. Maar het staat bij ons ook in het land. Vermoed dat ze het daar heeft gegeten. Er staat meer dan genoeg gras maar toch...

rietje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 11:45

karuna schreef:
Mijn oudje was in de acute fase erg lichtgevoelig. Zijn huid verbrandde waar je bij stond bij zonnig weer twee jaar een uv werende deken opgehad. Daarnaast vooral allergien door zijn slechtere lever konden afvalstoffen niet lekker afgevoerd worden en bleek hij voor veel dingen allergisch wat zich uittte in hoesten.

Snel jeuk gevoelig voor suikers gevoeliger voor bevangenheid. Maar aangezien hij ook pssm had is lastig te scheiden waar het vandaan kwam.

Overigens die van mij at ook vlas met grote monden tegelijk. Dat was lekkerder dan hooi zelfs

O jeetje dat is inderdaad wel apart, ook vlas eten. Die van mij hoest dus al een tijdje. Dacht eerst dat het kwam door de verhuizing naar een andere stal. Daardoor misschien wat minder weerstand. En er hoesten er meer op stal. Dierenarts geweest. Keek niet naar de oorzaak maar iedere keer weer medicatie erbij...
Heb een homeopathisch arts laten onderzoeken en die kwam hier op tu
uit. Ze heeft ook inderdaad meer jeuk dan normaal gesproken.

Bedankt voor je verhaal! Ik zocht op internet naar wat herkenning maar kon niets vinden.je bent de eerste met herkenbare dingen!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 13:21

Hier staan recente ervaringen met slechte leverwaarden, in ons geval ook door kruiskruid, aangetoond via een leverbiopt.
[MD] Ervaring leverbiopt

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 16:03

Ik heb het in mn hooi gehad..
Paarden hadden geen symptomen verder maar ik heb ze preventief op liver comp gezet

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 16:09

mijn paard eet het ook gewoon als hij de kans krijgt.
heb ook zo'n stal gehad waar ze zeiden dat ze het niet zouden eten, paard werd erg lusteloos en verbrandde idd snel.
dierenarts bloedje laten nemen, leverwaardes waren idd niet goed.
Hipochol gegeven, waardes verbeterden duidelijk.
En uiteraard gezorgd dat hij het niet meer kon eten, hij is nu 21, maar ik ben er nog altijd alert op.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 16:48

rietje88 schreef:
Heb een homeopathisch arts laten onderzoeken en die kwam hier op tu
uit.

Ik zou wel eens willen weten hoe die homeopatische arts de diagnose heeft gesteld.

Jinks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 16:54

Ik zou Mariadistel geven. Een van de weinige middelen die helpen tegen kruiskruid vergiftiging.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 16:58

Ik heb idd ook een holistische geneeskundige erbij gehad toen.. die kwam toen uit op de lever.. eigenlijk nog voordat mn paard echt symptomrn liet zien.. heb dat toen dus ook meteen behandeld en heb daarna nooit meer klachten/symptomen gezien..

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 17:01

Grit schreef:
Hier staan recente ervaringen met slechte leverwaarden, in ons geval ook door kruiskruid, aangetoond via een leverbiopt.
[MD] Ervaring leverbiopt

Maar je kunt uit de leverwaarden toch niet met zekerheid halen dat het door JKK komt? Enkel dat er een vergiftiging speelt?

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 17:03

Licor schreef:
Ik heb idd ook een holistische geneeskundige erbij gehad toen.. die kwam toen uit op de lever.. eigenlijk nog voordat mn paard echt symptomrn liet zien.. heb dat toen dus ook meteen behandeld en heb daarna nooit meer klachten/symptomen gezien..

Dus hij mankeerde niets, je hebt 'm behandeld, en hij mankeerde nog altijd niets. Fantastisch.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 17:07

BigBen schreef:
Licor schreef:

Dus hij mankeerde niets, je hebt 'm behandeld, en hij mankeerde nog altijd niets. Fantastisch.

Ja je kan het zien zoals je zelf maar wil..
Ik geloof er wel in en heb ook al meerdere malen met verschillende dingen positieve ervaringen op gedaan..
Soms spelen er dingen die t paard wellicht wel voelt maar nog niet laat zien.. als je dan kan voorkomen dat t zo erg wordt dat t wel zichtbaar wordt is dat in mijn ogen alleen maar mooi..

Dat jij t anders doet prima.. even goede vrienden.. maar laat mij aub wel in mn waarde over de manier waarop ik het doe ;) dankje

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 18:07

GDG schreef:
Grit schreef:
[MD] Ervaring leverbiopt

Maar je kunt uit de leverwaarden toch niet met zekerheid halen dat het door JKK komt? Enkel dat er een vergiftiging speelt?

Daarom hebben wij een leverbiopt laten uitvoeren, de enige manier om het met zekerheid aan te tonen. Anders blijft het gissen.