Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
karuna schreef:Mijn oude tinker at het ook. Als hij de kans kreeg snaaide hij het gewoon op. Helaas had hij eerste jaar in engeland gestaan en daar het kunnen eten. Zijn lever is nooit 100% geworden maar hij is er wel aardig oud mee geworden.
Voor hem een leefomgeving toen die volledig jkk vrij was dus
puppy1128 schreef:Bijzonder. Ik dacht altijd dat ze zulke dingen alleen eten als er niks anders zou zijn. Maar misschien vinden zulke paarden het dan wel een lekker smaakje vinden? Net als dat de een wel spruiten lust en de ander totaal Niet?
karuna schreef:Mijn oudje was in de acute fase erg lichtgevoelig. Zijn huid verbrandde waar je bij stond bij zonnig weer twee jaar een uv werende deken opgehad. Daarnaast vooral allergien door zijn slechtere lever konden afvalstoffen niet lekker afgevoerd worden en bleek hij voor veel dingen allergisch wat zich uittte in hoesten.
Snel jeuk gevoelig voor suikers gevoeliger voor bevangenheid. Maar aangezien hij ook pssm had is lastig te scheiden waar het vandaan kwam.
Overigens die van mij at ook vlas met grote monden tegelijk. Dat was lekkerder dan hooi zelfs
Grit schreef:Hier staan recente ervaringen met slechte leverwaarden, in ons geval ook door kruiskruid, aangetoond via een leverbiopt.
[MD] Ervaring leverbiopt
Licor schreef:Ik heb idd ook een holistische geneeskundige erbij gehad toen.. die kwam toen uit op de lever.. eigenlijk nog voordat mn paard echt symptomrn liet zien.. heb dat toen dus ook meteen behandeld en heb daarna nooit meer klachten/symptomen gezien..
BigBen schreef:Licor schreef:Ik heb idd ook een holistische geneeskundige erbij gehad toen.. die kwam toen uit op de lever.. eigenlijk nog voordat mn paard echt symptomrn liet zien.. heb dat toen dus ook meteen behandeld en heb daarna nooit meer klachten/symptomen gezien..
Dus hij mankeerde niets, je hebt 'm behandeld, en hij mankeerde nog altijd niets. Fantastisch.
GDG schreef:Grit schreef:Hier staan recente ervaringen met slechte leverwaarden, in ons geval ook door kruiskruid, aangetoond via een leverbiopt.
[MD] Ervaring leverbiopt
Maar je kunt uit de leverwaarden toch niet met zekerheid halen dat het door JKK komt? Enkel dat er een vergiftiging speelt?