Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
genja schreef:Die van mij heeft er afgelopen winter behoorlijk last van gehad. Wat erg goed geholpen heeft is dit:
https://www.dierapotheker.nl/Paard/667- ... evard-1-kg
Heb haar al tijden niet meer horen hoesten
M_Vainqueur schreef:Wat ik bij die van mij doe als ik weet dat ik op een stoffig stuk/bak/etc moet rijden, dan smeer ik een beetje vaseline rondom in de neus. Voor mij scheelt het een hele hoop, blijft er weer een deel stof buiten de neus plakken.
Maar het blijven rijden/bewegen van paarden met luchtwegproblemen is heel erg belangrijk! Dan krijgt het lichaam ook de kans om de boel af te voeren. En op het moment dat het afgevoerd moet worden uit de luchtwegen is er een hoestje nodig, goed in de gaten houden en je best doen om het te voorkomen maar als het gebeurt niet direct zorgen maken.
sanne1992 schreef:Ik heb een paard met pollenallergie i.p.v. stofallergie, dus niet helemaal hetzelfde. Maar wij wonen we in hetzelfde gebied.
Voor de pollenallergie heb ik een neusnetje om met het rijden. Door de druk op zijn neus, samen met het een klein beetje tegenhouden van de pollen heeft hij geen last. Zonder neusnetje heeft hij heel veel neusuitvloeiing en loopt heel veel te schudden met zijn hoofd.
Misschien helpt het neusnetje ook wel met de stofallergie, het is in ieder geval niet duur om te proberen.
xMalibu schreef:Ik kan morgen anders wel even een foto maken van wat er precies in zit!
MarritdeG schreef:xMalibu schreef:Ik kan morgen anders wel even een foto maken van wat er precies in zit!
Heel graag! Dankjewel!
Geef jij het iedere dag, twee keer per dag? En hoestte jou paard ook op stoffige ondergrond en verder niet? En is dat nu helemaal over? Zo ja hoe lang al? Sorry voor alle vragen maar ben heel benieuwd maar heb al zoveel dingen geprobeerd en hij eet het vaak niet of het werkt gewoon niet echt...
genja schreef:MarritdeG schreef:Thanks!! Ik zie graag nog de ingrediënten en ik ga morgen even met mijn dierenarts bellen over dit supplement.
Zijn inderdaad soort korrels/brokjes die van mij is ook een lastig portret met eten en dingen door het eten maar dit ging er goed in. ik gaf het 1x per dag