Beloningsbrok zonder suikers

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Isalotte2004

Beloningsbrok zonder suikers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-18 19:57

Hoii,
Aangezien mijn verzorgpaard geen suikers mag, maar wij bezig zijn met het vrijheids dressuur. Zoeken wij beloningsbrok zonder suikers. Het moet wel klein brok zijn en niet zo groot als een normaal snoepje.
Ik hoop dat jullie wat weten!

Groetjes

Kabouterdans

Re: Beloningsbrok zonder suikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 20:01

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 20:22

Ik ben hier ook wel benieuwd naar, en dan vooral naar snoepjes die graanvrij en melassevrij zijn en ook in grotere verpakkingen verkocht worden. Dus 10 kilo of meer. Helaas werken grasbrokjes en luzernebrokjes hier niet meer nu de paarden de hele dag op de wei staan en dus moet ik op zoek naar iets wat gezond is en toch lekker, maar die kleine zakjes en emmertjes beloningsbrokjes zijn niet echt handig.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 20:23

Gedroogde stukjes wortel niet een idee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 20:25

Die zijn helaas voor de mijne weer te lekker, dan wordt hij compleet hyper omdat hij alleen nog maar aan het voer denkt en niet meer aan de oefeningen. 8-)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 20:27

Selderij! Gewoon stukjes bleekselderij.

Mijn ruin krijgt als beloning (hij moet 2x per dag een spuitje hebben) een berkentakje als beloning. En als ik dat niet voorhanden heb doet meidoornblad het ook goed. Of paardenbloem(wortel). Allemaal momenteel volop en gratis verkrijgbaar en goed passend in een suikervrij dieet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 20:37

Het jammere is dat mijn paard dat allemaal al in zijn wei kan vinden en dat hij selderij (een jaar geleden in elk geval) niet lust. Paardenbloemwortel eet hij trouwens sowieso niet, zijn buurman die niet op de wei staat wel. Ik ben bang dat hij gewoon verwend is door zijn kruidenwei...

elizabeth85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 20:38

Ik gebruik snoepjes van vitalbix

elizabeth85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 20:39

Of gewoon een brokje van bijvoorbeeld. Pavo vitamine brok?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 20:41

Vitalbix kwam toch ook alleen in kleine verpakkingen, of zijn die nu ook groot?
Mijn paard vond de Vitalbix Daily Complete met de kleine brokjes trouwens saai, ben benieuwd of die grote brokjes dan hetzelfde recept hebben of anders.

elizabeth85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 20:43

Je hebt tegenwoordig ook echt snoepjes van vitalbix. De brokjes vindt de mijne ook niet lekker de snoepjes wel

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-18 21:15

Ik geef al jaren deze knaagdier snoepjes :Y) Afbeelding
Ze vinden het heerlijk, ze zijn klein en makkelijk mee te nemen en er zit niet onnodig veel suiker in.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 06:52

Snowie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 11:10

Wortel in kleine stukjes gesneden, dit vinden paarden geweldig en het is gezond

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 11:14

Ik vraag mij oprecht af waarom mensen willen zoeken naar beloningsbrokjes zonder suikers ? :?
Eten die paarden dan ook geen hooi, stro of gras ?

Snowie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 11:15

Pandora2 schreef:
Ik vraag mij oprecht af waarom mensen willen zoeken naar beloningsbrokjes zonder suikers ? :?
Eten die paarden dan ook geen hooi, stro of gras ?

In hooi en gras zitten ook al veel suiker en om te voorkomen dat je paard te dik word of hoefbevangen wil je hem zo min mogelijk suiker voeren

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 11:20

Goh, dat kleine beetje suiker wat in snoepjes gaat zitten, zal echt het verschil niet maken.
Graastijd en hooi beperken zal in dat geval veel efficienter zijn.
Maar goed, dat is een beetje off topic :+

Komkommer wordt ook wel eens gegeven als beloning lees ik vaak. :)

Snowie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 11:23

Je kan ook kleine stukjes appel geven

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 11:49

xyzutu2 schreef:
Het jammere is dat mijn paard dat allemaal al in zijn wei kan vinden en dat hij selderij (een jaar geleden in elk geval) niet lust. Paardenbloemwortel eet hij trouwens sowieso niet, zijn buurman die niet op de wei staat wel. Ik ben bang dat hij gewoon verwend is door zijn kruidenwei...

Gek genoeg wordt iets als paardenbloem tijdens het grazen hier ook nauwelijks gegeten, maar aangeboden op de paddock staan ze er om te bedelen. Ook als er maar 5 min. tijd tussen zit. Paardenbloem (dus echt dat gele ding) is ook erg lekker (maar weer zoet) uit de hand gevoerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 12:07

Pandora2 schreef:
Goh, dat kleine beetje suiker wat in snoepjes gaat zitten, zal echt het verschil niet maken.

Hoe weet jij hoeveel beloning er gevoerd wordt tijdens een training? Hoe kun je dan bepalen of dat kleine beetje suiker in snoepjes verschil maakt?
Ik ben clickertrainer en bij een goede trainingssessie gaat er minstens 400gr luzernebrok/grasbrok/zoete aardappel enz doorheen. Als ik daarvoor een gemiddelde brok of paardensnoepje voor zou gaan gebruiken dan zit je vaak naar 30% suiker en zetmeel te kijken. Als je een insulineresistent paard hebt dat al op suikerarm hooi en suiker/zetmeelarme balancer staat, dan maakt een halve kilo per dag van zo'n suiker- en zetmeelbom wel degelijk verschil.

Voor wie nog op zoek is naar calorie arme beloningen: zoete aardappel (bataat) kan rauw aan paarden gevoerd worden en helpt bovendien om insulinepieken te stabiliseren. Komkommer is ook een goede, maar die lust mijn paard helaas niet.
Ik ben nu trouwens voor beloningen maar overgegaan op Care 4Life, geen brokjes, maar volgens mijn paard wel smakelijk en erg laag in suiker en zetmeel.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 12:16

xyzutu2 schreef:
Ik ben clickertrainer en bij een goede trainingssessie gaat er minstens 400gr luzernebrok/grasbrok/zoete aardappel enz doorheen. Als ik daarvoor een gemiddelde brok of paardensnoepje voor zou gaan gebruiken dan zit je vaak naar 30% suiker en zetmeel te kijken. Als je een insulineresistent paard hebt dat al op suikerarm hooi en suiker/zetmeelarme balancer staat, dan maakt een halve kilo per dag van zo'n suiker- en zetmeelbom wel degelijk verschil.

:+ :+ Dat is inderdaad stevig. Zoveel brok krijgen ze hier per voerbeurt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 12:24

Jazeker, maar in de clickertrainingwereld heel gewoon als je daar een uur training mee wilt vullen. Dat is dus niet even een snoepje bij het opstijgen en een stukje wortel bij het bit weer uitdoen, voor die 400 gram wordt echt gewerkt. :D
De meeste clickertrainers lossen het probleem van de beloningen ook op door elke dag een stuk van het dagelijkse voer te pakken en dat als beloning te gebruiken, zo creeer je geen voeroverschot in het paard. Helaas heeft de mijne besloten dat hij zijn normale voer sowieso in zijn voerbak al te saai vindt, dus daarmee clickeren gaat al helemaal niet. Gelukkig kan ik het nu weer aanlengen met een handje Care4Life en nu doet hij het wel weer. :+

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 14:16

xyzutu2 schreef:
Pandora2 schreef:

Hoe weet jij hoeveel beloning er gevoerd wordt tijdens een training? Hoe kun je dan bepalen of dat kleine beetje suiker in snoepjes verschil maakt?

Voor wie nog op zoek is naar calorie arme beloningen: zoete aardappel (bataat) kan rauw aan paarden gevoerd worden en helpt bovendien om insulinepieken te stabiliseren. Komkommer is ook een goede, maar die lust mijn paard helaas niet.
Ik ben nu trouwens voor beloningen maar overgegaan op Care 4Life, geen brokjes, maar volgens mijn paard wel smakelijk en erg laag in suiker en zetmeel.

Oeps...ik ben maar gewoon ruiter... sorry :+
Hier krijgen ze een snoepje na het werk. '' Onderweg '' heb ik geen snoepjes nodig. ;)

By the way, mijn insulineresistent paard staat ook niet op gras. Kan ze wel een paar snoepjes verdragen :P

Snowie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 18:19

haha, @pandora2 ik wist het eerst ook niet, ik heb snow nu getraind en dan pas merk je hoeveel je er voor nodig hebt, sowieso 2 volle handjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 20:17

Pandora2 schreef:
Oeps...ik ben maar gewoon ruiter... sorry :+
Hier krijgen ze een snoepje na het werk. '' Onderweg '' heb ik geen snoepjes nodig. ;)

By the way, mijn insulineresistent paard staat ook niet op gras. Kan ze wel een paar snoepjes verdragen :P

Mijn insulineresistent staat nu op zulk suikerarm hooi en gras plus een geweldig anti IR-supplement dat hij dit jaar zelfs op de wei kan staan en 's nachts op stal met onbeperkte toegang tot hooi zonder IR-vetbulten, gezwollen koker of harde manenkam, maar toen ik hem de afgelopen twee weken per ongeluk dagelijks met zo'n 400gram brok trainde waar 30% suiker en zetmeel in bleek te zitten kreeg hij ineens weer een hardere manenkam en een opgezwollen koker. Erg logisch is het niet want hij zal in totaal meer suikers binnenkrijgen uit het gras/hooi, maar van granenzetmeel&suiker zwelt hij meteen op. :roll:
Dus nu maar weer Care4Life als beloning en lekkermaker. Geen handige brokjes, maar het paard zwelt in elk geval niet op. :+