Sinds de modderperiode had hij in de hoeven wat kleine verticale scheurtjes, in iedere hoef meerdere. De smid gaf aan dat dit weinig kwaad kon en hij veilde ze steeds weg. De hoef had tijd nodig om weer sterk te worden en weer te herstellen na de modderige periode.
Nu sinds de een op de andere dag zijn deze kleine scheurtjes ineens flink uitgescheurd, ik vermoed zelf door dat het op dit moment heel erg droog is. Ik heb het een en ander al over gelezen maar ik ben benieuwd wat bokt hiervan vind en of er iemand ervaring mee heeft. Ik heb de smid natuurlijk gebeld en hij komt eind van de dag kijken naar de hoeven.
Het gaat om 3 hoeven, de 4e hoef heeft alleen nog van die hele kleine scheurtjes die je makkelijk kan weg vijlen, maar het zit er aan te komen dat het ook zal gaan uitscheuren.
Rechts voor

Links voor

Achter

Even nog wat achtergrondinformatie, Chris stond tot kort altijd 24/7 buiten en staat nu (tijdelijk) s'nachts op stal. Hij krijgt onbeperkt ruwvoer en 2x per dag een halve schep luzerne van Vitalbix (hij is insulineresistent en kan bijna nergens tegen...) voorheen alleen op hooidieet gestaan, maar nooit deze klachten ervaren. In de winter heb ik MSM bijgevoerd vanwege de rotstraal. Op dit moment geen supps of toevoegingen. Rotstraal behandeld met hypozin en ik smeerde de hoeven in met laurier vet ong 3x per week.