Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Ev_a schreef:En kan dat ook op latere leeftijd ontstaan? Ze heeft het nu sinds vorig jaar, sinds ze een veulen heeft gehad dus..
Ik zal je berichten in dat topic eens nalezen!
upendo schreef:Hoezo heb je dan een probleem? Met een neusnetje doet ze het niet meer.. Het lijkt me dat je daar simpelweg dispensatie op kan aanvragen.
De betrouwbaarheid van de verkoper staat in dit topic ook niet ter discussie. We weten waar ze vandaan komt.Er wordt gevraagd naar mogelijke manieren om het voor haar aangenamer te maken.
Babootje schreef:upendo schreef:Het lijkt me dat je daar simpelweg dispensatie op kan aanvragen.
Het lijkt mij dat je dat dan van te voren uitzoekt. Voordat je zo'n paard koopt.
Renee_S schreef:Mijn paard heeft wss pollenallergie. Heeft ieder voorjaar wel gehad dat hij tijdens het rijden (vooral in draf & galop) wat met zn hoofd ging gooien. Maar nooit heel vaak (hooguit 20x op een hele training denk ik)
Dit jaar echter volledig anders. Paar weken geleden wedstrijd gehad en kon gewoon niet meer rijden. Alleen maar met zn hoofd aan het schudden. Meneer wordt volgende week 18.
Inmiddels rij ik met neusnetje en krijgt hij homeopatische druppels (puur pollen). Hij briest nog wel wat maar schud eigenlijk totaal niet meer (afgelopen buitenrit 1x gedaan op hele rit)
In de wei toont hij echter nooit last
upendo schreef:Aanvulling; ze heeft bij de vorige eigenaresse een veulen gehad. Daarvoor had ze geen last van headshaken, daarna wel.
In de winter doet ze het niet.
Babootje schreef:Ev_a schreef:IIk heb er door het netje niet heel veel last van, maar voor haarzelf lijkt het me fijner als het kan verminderen.
Ik lees hier dat ze het met het netje nog wel doet maar minder. Dat is wel wat anders dan niet.
san4nie schreef:upendo schreef:Aanvulling; ze heeft bij de vorige eigenaresse een veulen gehad. Daarvoor had ze geen last van headshaken, daarna wel.
In de winter doet ze het niet.
Ben jij de verkoper van dit paard? Of een toevallige kennis? Weet dat het off-topic is, maar misshien snappen mensen het dan beter.
Is het geen optie om het paard altijd een neusnetje voor te doen?