Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Kabayo schreef:Door erge kou kan je paard spierbevangen raken. Hier 2 maal mee gemaakt. Dieren stonden ook te bibberen...
Kabayo schreef:Het is nu vreselijk waterkoud...
Edit. Nee die waren spierbevangen rond deze tijd. Kou. Nat. Wind.
Corientjuh94 schreef:Misschien ben ik dan gewoon wat harder voor ze, ik doe het al jaren zo en ze zijn kerngezond maar die van mij lopen dan ook in de winter zonder dekens. Ik denk dat TS goed naar haar pony moet kijken en doen waar ze zich goed bij voelt.
shirleyp schreef:Kabayo schreef:Het is nu vreselijk waterkoud...
Edit. Nee die waren spierbevangen rond deze tijd. Kou. Nat. Wind.
Bah, wat vervelend voor je. Maar dan is er voor die tijd in je management iets geweest wat dit heeft veroorzaakt. Kou alleen veroorzaakt geen spierbevangenheid, het heeft te maken met te veel energie er in en te weinig er uit. Paarden die spierbevangen zijn (geweest) moet je uit de kou houden. Maar een gezond paard krijgt van kou geen spierbevangenheid.
Kabayo schreef:shirleyp schreef:
Bah, wat vervelend voor je. Maar dan is er voor die tijd in je management iets geweest wat dit heeft veroorzaakt. Kou alleen veroorzaakt geen spierbevangenheid, het heeft te maken met te veel energie er in en te weinig er uit. Paarden die spierbevangen zijn (geweest) moet je uit de kou houden. Maar een gezond paard krijgt van kou geen spierbevangenheid.
Google maar eens.
shirleyp schreef:Jij ook. Als je dan goed leest bij betrouwbare bronnen, zie je dat het gaat om paarden die al bevangen zijn geweest. Gezonde paarden worden niet spierbevangen van 10 graden met regen.