Skippy01 schreef:Ruwvoer, ruwvoer, ruwvoer: onbeperkt hooi of voordroog, aangevuld met tweemaal daags een volle schep droge materie aan bietenpulp of seniores priores (geweekt is dat twee keer een flinke halve emmer) en dan eventueel aanvullen met linamix (lijnzaadbrok) en luzerne / luzernebrok en als dat nog niet voldoende is: jaarlingbrok van Horsefood doet in mijn ervaring méér dan merriebrok.
En inderdaad: 24/7 op de wei doet wonderen, als de wei niet te schraal is. (Wel opbouwen, niet ineens buiten gooien)
Paard kan tot maximaal ongeveer 2% droge stof aan lichaamsgewicht opnemen, dus zorg echt voor goede kwaliteit ruwvoer met hoge energiewaarde. Je wil dat de energiewaarde van het voer hoog is, zodat ze aankomen - er moet meer energie IN dan er verbruikt wordt.
Oohja dat is wel veel keuze. Ik denk dat ik dan eerst maar begin met luzernebrok. En als dat idd niet voldoende is kijk ik bij je berichtje even terug;) Heel erg bedankt voor je berichtje. Hier kan ik vast wel mee vooruit. Hopen dat ze er dikker van gaat worden.